انرژی‌های پاک

شرکت‌ها از خرید انرژی پاک فراری شدند

بحران انرژی اروپا و محدودیت‌های زنجیره تامین، باعث کاهش شدید میزان خرید نیروی خورشیدی و بادی از سوی شرکت‌ها در سراسر جهان شد.

گزارش بلومبرگ نیو انرژی فاینانس نشان داد شرکت‌های خصوصی و موسسات دولتی در هفت ماه نخست امسال، ۱۴.۸ گیگاوات قراردادهای جدید خرید نیرو با تاسیسات انرژی پاک اعلام کردند که ۲۴ درصد پایین‌تر از سطح سال ۲۰۲۱ تا ژوییه بود و در نتیجه، امسال شاهد نخستین کاهش سالانه این قراردادها از سال ۲۰۱۶ خواهد بود.

کاهش ممتد خرید نیروی پاک توسط شرکت‌ها، به تلاش جهانی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی ضربه می زند. شرکت‌ها عوامل کلیدی در این تلاش بودند و با هزینه اندک نیروی تجدیدپذیر و همچنین تبلیغات مناسبی که اغلب با چنین قراردادهای خریدی همراه است، به خرید نیروی پاک ترغیب می‌شدند. اما افزایش قیمت گاز طبیعی در اروپا، باعث شد هر نوع برقی گران‌تر شود و جذابیت برق پاک را برای شرکت‌ها کمتر کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، غول اینترنتی آمازون، با اعلام خرید بیش از پنج گیگاوات، بزرگترین خریدار نیروی پاک در هفت ماه نخست سال میلادی جاری بود. از آمازون تا گوگل، شرکت‌های بزرگ وعده داده اند انتشار کربن حاصل از فعالیت‌هایشان را به صفر برسانند. خرید مستقیم نیروی تجدیدپذیر از تولیدکنندگان، تاکتیک متداولی برای رسیدن به این هدف شده اما افزایش قیمتها، اغلب شرکت‌ها را برای انعقاد قراردادهای بلندمدت بی رغبت کرده است./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا