خاک و فرسایشمحیط زیستمحیط زیست در صنعت و معدن

وصول ۲ میلیارد ریال جریمه از واحدهای آلاینده خاک در فارس

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست فارس از وصول بیش از دو میلیارد ریال جریمه محیط زیستی از واحدهای آلاینده خاک در استان خبر داد.

قاسم نهاوندی دوشنبه ۷ شهریور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۵ قانون حفاظت از خاک، سازمان حفاظت محیط زیست مکلف است نسبت به شناسایی واحدهای آلاینده خاک اقدام کرده و به آلوده کننده اخطار دهد که ظرف مهلت معینی متناسب با نوع ماده آلاینده نسبت به حذف و رفع منشا آلودگی، بازسازی خاک و جبران خسارت وارده اقدام کند. 

او افزود: به منظور اجرای دقیق قانون یاد شده،  کارشناسان معاونت محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اقدام به شناسایی و پایش مداوم واحدهای آلوده کننده خاک کرده که پس از نمونه برداری و آنالیز خاک و مطابقت با استانداردهای آلودگی خاک،  اقدام به صدور اخطاریه و محاسبه جریمه آلودگی خاک انجام شد. 

معاون محیط زیست فارس خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون مبلغ ۲۲۶۸۰۰۰۰۰۰ ریال از واحدهای متخلف دریافت و به خزانه دولت واریز شده است. 

نهاوندی گفت: برای ۵ واحد متخلف دیگر  اخطاریه آلودگی خاک صادر شده و موضوع به طور جد در حال پیگیری است.

او از هم استانی‌ها و دوست داران محیط زیست خواست که برای حفظ سلامت جامعه در صورت مشاهده هرگونه آلودگی خاک (آلودگی‌های نفتی،  ورود پساب تصفیه نشده به اراضی کشاورزی، واژگونی تانکرهای حامل  سوخت، تخلیه هرنوع ماده شیمیایی به خاک و….)  موضوع را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا