محیط زیست

فرآیند بررسی درخواست تسهیلات صندوق ملی محیط زیست اعلام شد

 مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست گفت: فرآیند بررسی درخواست تسهیلات صندوق ملی محیط زیست در سامانه جامع محیط زیست اعلام شد.

به گزارش از روابط عمومی صندوق ملی محیط زیست، سجاد انجم شعاع در نامه ای به مدیران کل حفاظت محیط زیست استان ها، فرآیند و گردش کار نحوه اعطای تسهیلات صندوق ملی محیط زیست را اعلام کرد.
در این نامه، از مدیران کل حفاظت محیط زیست استان ها خواست ضمن اطلاع رسانی به متقاضیان دریافت تسهیلات و انجام اعتبارسنجی از طریق بانک های عامل (بانک ملی یا بانک توسعه تعاون)، نسبت به درج مشخصات پروژه های اولویت دار در سامانه جامع محیط زیست کشور، جهت طی مراحل بعدی اقدام لازم را انجام دهند.
فرآیند بررسی درخواست تسهیلات صندوق ملی محیط زیست 
این فرآیند شامل ۷ مرحله است که نخستین مرحله آن با اعتبارسنجی متقاضیان توسط بانک عامل و ثبت نام در سامانه جامع سازمان حفاظت محیط زیست به نشانی www.iranemp.ir  آغاز می شود و با تکمیل پروفایل متقاضیان پس از دریافت نام کاربری و رمز و تاییدیه توسط سامانه ادامه می یابد. گفتنی است راهنمای ثبت نام در صفحه اول سامانه در دسترس است.
گام دوم شامل ورود به صفحه درخواست تسهیلات مراکز و تکمیل اطلاعات و سپس اعلام تکمیل درخواست توسط متقاضیان است. ثبت اطلاعات در هر مرحله و زدن دکمه اعلام تکمیل درخواست در پایان ورود اطلاعات در صورت اطمینان از صحت آنها در این مرحله ضرورت دارد.
در مرحله سوم، درخواست تسهیلات توسط کمیته فنی ادارات کل محیط زیست استانها بررسی می شود که در صورت موافقت این کمیته، درخواست به مدیر کل استان ارجاع و در صورت مخالفت، فرآیند پایان می پذیرد و جهت تکمیل و تصحیح اطلاعات و مستندات به متقاضی برگشت داده می شود.
در مراحل چهارم و پنجم، بعد از تایید درخواست توسط مدیر کل استان، بررسی درخواست تسهیلات توسط معاونت مربوطه در سازمان حفاظت محیط زیست آغاز می شود که در صورت موافقت به صندوق ملی محیط زیست ارجاع داده می شود و در صورت مخالفت، فرآیند پایان می پذیرد و جهت تکمیل و تصحیح اطلاعات و مستندات به متقاضی برگشت داده می شود.
بررسی درخواست تسهیلات توسط کمیته فنی-اعتباری صندوق ملی محیط زیست، ششمین گام از این فرآیند است که این بررسی مطابق با چک لیست بررسی مدارک متقاضیان دریافت تسهیلات و بر اساس نتایج صورتجلسات کمیته فنی استان و معاونت سازمان حفاظت محیط زیست انجام می شود. جلسه کمیته فنی-اعتباری نیز با حضور اعضای هیئت مدیره صندوق، دبیر کمیته و متقاضیان برگزار می گردد.
در این مرحله، در صورت موافقت کمیته فنی – اعتباری صندوق، درخواست به بانک عامل ارجاع داده می شود و در صورت مخالفت آن، فرآیند پایان می پذیرد و جهت تکمیل و تصحیح اطلاعات و مستندات به متقاضی برگشت داده می شود.
آخرین مرحله از این فرآیند نیز معرفی به بانک عامل برای پرداخت تسهیلات به طرح است./منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا