انرژی‌های پاکمحیط زیست

“صفرانتشار شدن” تورنتو تا ۱۰ سال آینده

تورنتو در نظر دارد ۱۰ سال زودتر از هدفی که از پیش تعیین کرده بود به هدف انتشار صفر کربن خود دست یابد.

شهردار تورنتو یک استراتژی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای شهر تا سال ۲۰۴۰ تدوین کرده است که هدف صفر انتشار شدن خالص تورنتو را ۱۰ سال زودتر از موعد تعیین‌شده قبلی محقق خواهد کرد. این استراتژی با هدف کاهش ۴۵ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۲۵ و کاهش ۶۵ درصدی آن تا سال ۲۰۳۰ امکان صفر انتشار شدن خالص تورنتو تا سال ۲۰۴۰ را فراهم می‌کند.

استراتژی صفر انتشار شدن خالص تورنتو نشان‌دهنده یک گام مهم رو به‌جلو در مسیری مناسب و مسئولانه است که بر ساختمان‌ها، وسایل‌نقلیه و سیستم حمل‌ونقل پاک‌تر متمرکز است و در نهایت به ایجاد شهری تمیزتر و سبزتر منتهی می‌شود که ضامن ایجاد محیطی مرفه، زیست‌پذیر و پررونق برای کار و زندگی ساکنان خود خواهد بود. با اجرای این استراتژی، اقدامات اجرایی جدید و تسریع‌شده‌ای برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، به‌ویژه در کوتاه‌مدت، انجام خواهد شد که هموار کننده مسیر مورد نیاز برای صفر انتشار شدن خالص تا سال ۲۰۴۰ است.

تورنتو اعلام کرده است که دستیابی به اهداف آتی کاهش گازهای گلخانه‌ای شهر مستلزم اقدام سریع برای افزایش برنامه‌های موجود، استفاده از مقامات بیشتر برای اجرای مؤثرتر طرح‌ها و میزان قابل‌توجهی سرمایه‌گذاری و هماهنگی با سایر سطوح دولتی است و در راستای تنظیم، تسهیل و حمایت از تحولات لازم از نفوذ خود در پنج حوزه بهره برده است که شامل نشان دادن مسئولیت‌پذیری در زمینه کربن در سطوح محلی و جهانی با تخصیص بودجه کربن، کاهش سریع و چشمگیر مصرف گاز طبیعی، تعیین اهداف عملکردی برای ساختمان‌های سراسر شهر، افزایش دسترسی به گزینه‌های حمل‌ونقل کم‌کربن و افزایش انرژی تجدیدپذیر محلی برای کمک به ایجاد یک شبکه انعطاف‌پذیر و بدون‌کربن می‌شود.

تورنتو در حال حاضر و به‌رغم رشد قابل‌توجه جمعیت و افزایش روزافزون تولید ناخالص داخلی با کاهش بیش از ۳۰ درصدی سطح انتشار گازهای گلخانه‌ای نسبت به سال ۱۹۹۰ مواجه بوده است و با اتخاذ مجموعه‌ای از سیاست‌ها و استراتژی‌های کاربردی در این زمینه مطمئن است تا سال ۲۰۴۰ حداقل به ۸۰ درصد از هدف صفر انتشار شدن خالص خود دست خواهد یافت چراکه مقامات، ساکنان و صاحبان مشاغل شهر همگی به‌دنبال دستیابی به رهبری شهر در زمینه رسیدگی به تغییرات آب‌وهوایی هستند./منبع : ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا