محیط زیست

تفکرسبز حلقه گمشده‌

دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: متأسفانه زمانی که سواحل ایران را مشاهده می‌کنیم با بی‌فرهنگی‌هایی مواجه می‌شویم و عملاً خواهیم دید که نبود تفکر سبز مشکلات بسیاری در محیط‌زیست ایجاد کرده است.

با اشاره به اهمیت آگاهی‌سازی در مسائل زیست‌محیطی، اظهار کرد: مراکز اطلاع‌رسانی کشور مانند رادیو و تلویزیون باید به‌سمت آگاه‌سازی در این زمینه حرکت کنند.

وی افزود: زمانی که به خیابان‌های شهر نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که متاسفانه مردم به‌صورت ناخودآگاه آموخته‌اند زباله و مواد اضافی خود را در محیط اطراف رها کنند.

دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: لازمه تغییر این رویکرد، داشتن مدیریت خاص در جمع‌آوری پسماند است، اما پیش از آن مردم باید خود به حفاظت از محیط‌زیست اهمیت دهند.

وی تاکید کرد: مردم باید به‌صورتی اهمیت حفاظت از محیط‌زیست را درک کنند که به خود اجازه رها کردن زباله و آسیب‌رسانی ندهند.

نصراصفهانی اشاره کرد: متأسفانه زمانی که سواحل ایران را مشاهده می‌کنیم با بی‌فرهنگی‌هایی مواجه می‌شویم و عملاً خواهیم دید که نبود تفکر سبز مشکلات بسیاری در محیط‌زیست ایجاد کرده است.

دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان تصریح کرد: در مناطق ساحلی زباله‌های بسیاری وجود دارد، فراموش نکنیم رهاسازی زباله و ترکیبات سمی موجب آلودگی آب می‌شود.

وی تاکید کرد: چنین مسائلی نشان‌دهنده نبود شناخت نسبت به محیط‌زیست و اهمیت ایجاد آموزش‌هایی در این حوزه است. مردم باید این موضوع را درک کنند که برای ادامه حیات و جلوگیری از شیوع بیماری‌های مختلف باید به محیط‌زیست احترام بگذارند.

نصراصفهانی در رابطه با اهمیت فرهنگ سبز گفت: فرهنگ و تفکر سبز باید گسترش یابد و تنها با شعار نمی‌توان ارزش و جایگاه محیط‌زیست را مشخص کرد.

وی افزود: متأسفانه مشکلات زیست‌محیطی که اکنون با آن‌ها مواجه هستیم، تنها به دست مسئولین شکل نگرفته، بلکه بخش زیادی از این مشکلات توسط مردم ایجاد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا