پسماند و بازیافتشهرو محیط‌زیستمحیط‌زیست و فناوری

استفاده از فناوری‌های به‌روز فنلاند برای جمع‌آوری و تفکیک زباله

شهردار ساری خواستار استفاده از فناوری‌های نوین کشور فنلاند برای جمع‌آوری و تفکیک زباله در ساری شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا جواد طالبی در دیدار سفیر فنلاند از شهرداری ساری به جاذبه‌های گردشگری متعدد مرکز استان اشاره و اظهار کرد: این ظرفیت می‌تواند پل ارتباطی میان گردشگری شهر ساری و کشور فنلاند باشد.

وی با تاکید بر اینکه چنان‌چه کشور فنلاند آمادگی سرمایه‌گذاری داشته باشد بسترهای اقتصادی فراهم است، افزود: با توجه به معضل انباشت زباله در شهرهای شمالی کشور از جمله ساری، تلاش داریم با استفاده از فناوری‌های روز دنیا در زمینه جمع‌آوری و تفکیک زباله که کشور فنلاند در این زمینه سرآمد است، معضل پسماند را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کنیم.

شهردار ساری خاطرنشان کرد: «شهر پاک» و «شهر صلح» دو رویکرد و نگاه جدید شهرداری در دوره ششم شورای اسلامی شهر ساری است و با جدیت پیگیر تحقق آن در مرکز استان هستیم.

طالبی تصریح کرد: از تکنولوژی‌های به‌روز کشور فنلاند برای جمع‌آوری و تفکیک زباله استفاده می‌کنیم و درخواست داریم تا کارشناسان فنلاندی برای کمک به حل پسماند مرکز استان به این حوزه ورود کنند؛ از مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری درخواست می‌کنیم پیگیر استفاده از تکنولوژی‌های فنلاند در حوزه محیط‌زیست باشد.

کاری کاهیلوئوتو، سفیر فنلاند در جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به مدیریت آب، تبدیل زباله به انرژی و تجربه موفق کشورش در این زمینه‌ها، گفت: از نظر فناوری در حوزه دفن زباله و انرژی قابلیت ورود به این حوزه را داریم.

وی افزود: فنلاند در زمینه تبدیل پسماند آب به انرژی سابقه طولانی دارد و علاقه‌مند است این دانش را در اختیار ایران بگذارد.

سفیر فنلاند اظهار کرد: کشور ما قادر است راهکارهایی در زمینه مدیریت پسماند، تولید انرژی از پساب و پسماند ارائه دهد؛ ما نیز علاقه‌مند به حرکت در این زمینه‌ها هستیم و ظرفیت‌های خوبی برای همکاری میان دو طرف در این بخش‌ها وجود دارد.

کاهیلوئوتو تاکید کرد: فنلاند کشوری پیشرفته در زمینه دیجیتالی کردن و هوشمندسازی فرایندها است؛ یقین دارم با کمک انجمن دوستی ایران و فنلاند، اتاق بازرگانی و سفارت ایران زمینه همکاری‌های مشترک میان این دو کشور در حوزه‌های مختلف فراهم می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا