شهرو محیط‌زیستمحیط زیستمدیریت و محیط زیست

درخواست رییس سازمان محیط زیست از وزیر کشور درباره فضای سبز شهری

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای از وزیر کشور درخواست کرد که با اتخاذ تدابیر لازم برای مدیریت مطلوب فضای سبز و پارک‌های درون شهری، در اجرای توصیه‌های تخصصی محیط زیستی همکاری کند.

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، درمتن نامه علی سلاجقه به احمد وحیدی آمده است: احتراماً، استحضار دارند محیط زیست اصلی‌ترین مولفه حیات بشری، بستری برای ایجاد شرایط مطلوب زندگی، تکامل و توسعه محسوب می‌شود. لذا اهتمام درجهت پایداری منابع محدود طبیعت و برقراری تعادل میان توسعه اجتماعی، زندگی شهری و حفظ محیط زیست ضرورت ناپذیر است. مدیریت سبز به مفهوم استفاده بهینه از منابع و ایجاد تعادل بین منابع و مصارف سرمایه‌های طبیعی و حیاتی با لحاظ همه جوانب و درتمام ابعاد آن کمک شایانی در دستیابی به این هدف خواهد کرد.

نظر به این که پارک‌ها و فضاهای سبز شهری جزء لاینفک به شمار می‌روند که دارای کارکردهای مختلفی ازجمله حفظ تنوع زیستی، بهبود و تلطیف هوا، تفریح و تفرج و اثر زیباشناختی هستند و مدیریت آن‌ها یکی از جنبه‌های مدیریت تنوع زیستی در زیستگاه‌های شهری محسوب می‌شود، با اتخاذ تدابیر لازم جهت مدیریت بهینه آن‌ها، می‌توان درحفظ محیط زیست از آن‌ها استفاده کرد. به همین منظور به پیوست توصیه‌های تخصصی محیط زیستی مدیریت مطلوب فضای سبز در پارک‌های درون شهری جهت استحضار و ابلاغ به نهادهای مرتبط برای همکاری دراین امر ارسال می‌شود.

در پیوست این نامه به مدیریت پوشش گیاهی، منابع آب، انرژی، پسماند فضای سبز و پارک‌های درون شهری همچنین به اختصاص فضاهای استراحت، آموزشی و ورزشی، استفاده از نمادهای محیط زیستی مناسب با نصب تابلوها و بیلبورهای آموزشی و مدیریت حیات وحش در فضای سبز و پارک‌های درون شهری تاکید شده است. /ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا