پسماند و بازیافت

تعطیلی ۷۱ واحد غیرمجاز خریدوفروش پسماند در تهران

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: ۷۱ مورد دستور تعطیلی مشاغل آلاینده و مزاحم مانند واحدهای صنفی غیرمجاز خریدوفروش پسماند در شهر تهران صادرشده است.

علی صالحی اظهار کرد: در سال گذشته، ۸۸ مورد دستور تخلیه واگذاری‌های بدون ضابطه به ارزش ریالی بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان، ۵۴۰ فقره دستور جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در محدوده شهر تهران، ۹۷۳ فقره دستور جلوگیری از عملیات ساختمانی غیرمجاز در زمین محصور یا غیر محصور (اجرای آرا کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری)، ۳۶۳ مورد دستور رفع خطر از بناهای قدیمی و خطرناک و توقیف خودروهای غیرمجاز حامل پسماند در سطح شهر تهران، ۳۷۱ دستور در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، ۱۲۹ دستور رفع سد معبر صادر شد.

وی با اشاره به یکی از موضوعات مهم زیست‌محیطی شهر تهران، جلوگیری از قطع اشجار و تغییر کاربری باغات شهر تهران را یکی دیگر از اقدامات دفتر امور شهرداری دادسرا عنوان کرد و افزود: با توجه به‌صراحت تکلیف قانونی شهرداری‌ها مبنی بر اخذ مجوز از دادستانی جهت ورود به باغ‌ها و جلوگیری از قطع اشجار و اهمال در نگهداری درختان، این موضوع در دستور کار دادسرا قرار گرفت و در سال گذشته حکم ورود به باغات شمال تهران، منطقه کن و مجموعه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی مشجر برای حفظ باغات و جلوگیری از تغییر کاربری این اراضی صادر شد.

بیش از ۲۵۰۰ هکتار از اراضی و منابع طبیعی رفع تصرف شد

دادستان تهران ادامه داد: با هماهنگی نهادهای متولی در مبارزه با زمین‌خواری از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۵۲ هزار و ۵۶۴ هکتار از اراضی و منابع طبیعی استان تهران به ارزش تقریبی ۴۰ هزار و ۲۶۶ میلیارد تومان، رفع تصرف و به بیت‌المال اعاده شد.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی استان تهران، گفت: این اراضی درنتیجه رسیدگی قضائی و اجرای احکام مربوط به پرونده‌های منابع طبیعی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، محیط‌زیست، پرونده‌های حریم شهر تهران و پرونده‌های شرکت آب منطقه‌ای شهر تهران رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شده است.

صالحی با اشاره به تأسیس دفتر امور شهرداری در دادسرا به‌منظور مدیریت پرونده‌های حوزه شهرداری، گفت: اقدامات این دبیرخانه طیف وسیعی از حوزه‌های تحت صلاحیت و عملکرد شهرداری و پرونده‌های قضائی مرتبط با آن را در برمی‌گیرد و در سال گذشته دستورهای متعددی برای رفع تصرف از املاک شهرداری، جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محدوده و حریم تهران، اجرای آرا کمیسیون ماده و رفع خطر از بناهای قدیمی انجام داده است.

دادستان در واقع نماینده جامعه در دادگاه به شمار می‌رود و از وظایف او می‌توان به صدور ادعانامه علیه متهمان و همچنین نظارت بر اجرای مجازات اشاره کرد. به‌طورکلی می‌توان گفت دادستان پیگیری‌کننده اجرای عدالت و مدافع حقوق مردم یک جامعه است. همچنین از وظایف مهم دادستان می‌توان به تأمین امنیت و پاسداری از آن در جامعه اشاره کرد./ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا