محیط زیست

دولت و شهرداری برای حل مشکل آلودگی هوای تهران اهتمام ویژه ای دارند

شهردار تهران با بیان اینکه با اراده و بر پایه علم و دانش حل مشکلات آلودگی هوا تسریع می شود، گفت: خوشبختانه در مساله رفع آلودگی هوای پایتخت دولت و شهرداری تهران اهتمام ویژه ای دارند.

به نقل از شهرداری تهران، علیرضا زاکانی در جلسه هیات اندیشه ورزی شناسایی عوامل و راهکارهای مقابله با چالش آلودگی هوای تهران که در شهرداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: باید شرایطی فراهم شود تا علاوه بر زیست پذیربودن این شهر، آلودگی هوای  آن نیز بر طرف شود.

وی افزود:  برای رفع این مشکل قرار است در شهرداری تهران کانونی برای مسئولیت و پیگیری  داشته باشیم که فراتر از معاونت عمل کند، زیرا در بحث آلودگی هوای تهران دستگاه های مختلفی دخیل هستند. اساس حرکت ما در مدیریت شهری بر این است تا کار خود را از جایی آغاز کنیم که بیشترین تاثیر را بر شرایط موجود داشته باشد و یکی از آنها اصلاح نظام حمل و نقل عمومی است.

کاهش سهم مولدهای آلودگی با قاعده گذاری

زاکانی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدام های در دستور کار مدیریت شهری توجه بر توسعه مترو است و این موضوع در دستور کار قرار دارد، افزود: اگر قرار است تا سال۱۴۲۰ سهم مترو در حمل و نقل ۳۳ درصد باشد باید برای توسعه این بخش کنیم و در توسعه اتوبوسرانی نیز باید به سمتی حرکت کنیم که غیرآلاینده باشد.

وی ادامه داد: در مدیریت شهری تهران در بحث تاکسی ها به سمت نوسازی و در بخش موتورسیکلت ها نیز باید به سمت ساماندهی آنها حرکت کنیم تا در بخش نرم افزاری سهم شهرداری در حوزه آلودگی به حداقل برسد تا شهر تهران را زیست پذیر کنیم.

مناسب سازی ۶۰۰ کیلومتر از معابر تهران در سال آینده

شهردار پایتخت با تاکید بر اینکه موضوعاتی که در شورای عالی ترافیک تصویب می شود، امکانی را فراهم می کند که شرایط موجود بهبود یابد، بیان کرد: با مناسب سازی معابر تهران شرایطی را ایجاد کنیم که مردم بدون نیاز به وسیله و  سفرهای شهری، امور خود را انجام دهند، و در این راستا ۶۰۰ کیلومتر از معابر تهران در سال آینده مناسب سازی می شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت فضای سبز تهران گفت: میانگین فضای سبز شهر تهران، میانگین خوبی است اما در پراکندگی آن در مناطق مختلف شهری تبعیض وجود دارد، به عنوان مثال می توان به منطقه ۱۰ تهران اشاره کرد که سرانه فضای سبز در آن ۲.۶۰متر مربع است.

اراده همگانی بر پایه علم و دانش راهکار کنترل آلودگی هوا

زاکانی با بیان اینکه در حوزه کنترل آلودگی هوا هدف اصلی را برعهده شهرداری تهران است گفت: اگر همه اراده کنیم و بر پایه علم و دانش کار را پیش ببریم در این زمینه به موفقیت می رسیم.

شهردار تهران با اشاره به جلسات خود با محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری گفت:۲ جلسه با معاون اول رییس جمهور داشتیم که در جلسه نخست ساختاری شکل گرفت که وزیر کشور مسئول کمیته ای شد که در آن وزیر راه، وزیر صمت، نمایندگان محیط زیست و استاندار حضور دارند که در کنار مباحث مطرح شده ۶۲ پیشنهاد ارایه شد که در جلسه آینده باقیمانده مباحث مورد بحث و بررزسی قرار می گیرد.

عدم استفاده از سوخت با ضریب بالای گوگرد تا فاصله ۴۰ کیلومتری

زاکانی گفت: وزیر نفت در جلسه هیات دولت در چند نوبت بیان کرد، به هیچ وجه سوخت آلاینده در شهر تهران مصرف نشده است و مصوب شد در برخی کلانشهرهای هدف مانند تهران تا فاصله ۴۰کیلومتری آن سوخت با ضریب بالای گوگرد استفاده نشود.

وی بیان کرد: در شهرداری تهران نقشه راه و اهتمام ویژه ای برای مقابله با آلودگی هوا وجود دارد و باید به این موضوع تاکید کنم که در دولت نیز اهتمام ویژه ای شکل گرفته است. در شورای ترافیک به دنبال این هستیم تا به بهترین نحو شرایط را بهبود ببخشیم.

به دنبال کاهش قیمت موتور برقی ها هستیم

شهردار تهران افزود: ناظر به صنوفی که از وزارت صمت مجوز می گیرند، قرار بر تدبیری ویژه شد که شهرداری تهران نیز نقش آفرین باشد در ادامه نیز برای کاهش قیمت موتور برقی قرار بر این شده است با استفاده از جایگاه تعویض باتری بتوانیم قیمت ها را کاهش دهیم و این موضوع در حال پیگیری است./ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا