پسماند و بازیافت

کاهش چالش‌های محیط زیستی پایتخت با ارتقای دانش زیست‌محیطی شهروندان

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بر ضرورت رعایت ملاحظات و تهیه پیوست‌های محیط زیستی قبل از اجرا و بهره‌برداری از مرکز MRF پسماند منطقه ۱۳ تاکید کرد.

در حاشیه نظارت دوره‌ای منطقه ۱۳، سی و هفتمین خانه محیط زیست شهر تهران در سرای محله حافظیه با حضور شینا انصاری، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و خیراتیان صفایی، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ١٣- و جمعی از مدیران این حوزه افتتاح شد.
انصاری در نظارت دوره‌ای اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار از منطقه ۱۳ ضمن حضور در مرکز MRF پسماند این منطقه از نزدیک در جریان مراحل احداث و چالش‌های پیش روی تکمیل و بهره‌برداری از این مرکز قرار گرفت.
وی در ادامه از نیروگاه خورشیدی منطقه بازدید کرد و با اشاره به ظرفیت تولید مناسب نیروگاه گفت: حمایت حقوقی از اجرا و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی را در سطح مناطق ۲۲ گانه دنبال خواهیم کرد.
مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه در آئین افتتاح و راه‌اندازی خانه محیط زیست سرای محله حافظیه با اشاره به اینکه منطقه ١٣ پروژه‌های محیط زیستی خوبی در این منطقه در دست اقدام است، گفت: این منطقه توان خوبی برای برخی موضوعات پایلوت محیط زیستی دارد.
انصاری با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی و آشنایی مردم با موضوعات محیط زیست و ارتقای دانش زیست‌محیطی شهروندان به‌طور قطع در مدیریت و کاهش چالش‌های محیط زیستی شهر ما را یاری خواهد کرد، به نقش سرای محلات و خانه‌های محیط زیست در فرهنگ‌سازی موضوعات زیست‌محیطی اشاره کرد.
وی با بیان اینکه کاهش و مدیریت پسماند، مدیریت مصرف آب و انرژی از جمله چالش‌های محیط زیستی شهرهاست خاطر نشان کرد: حتماً با اصلاح الگوهای مصرف می‌توانیم بر این چالش‌ها فائق آییم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار طرح MRF (خط بازیابی مواد پسماند یا تجهیزات بازیافت مواد زائد جامد) است./ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا