محیط زیست در صنعت و معدن

فاضلاب صنعتی همچنان به سمت تالاب صالحیه جریان دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: فاضلاب شهر جدید هشتگرد و شهرک‌های صنعتی سپهر، نظرآباد و هشتگرد وارد تالاب صالحیه می‌شود.

فردین حکیمی درباره ورود فاضلاب شهری و صنعتی به تالاب صالحیه گفت: در حال حاضر چهار منبع فاضلاب شهری و صنعتی از شهر جدید هشتگرد و شهرک‌های صنعتی سپهر، نظرآباد و هشتگرد وارد تالاب صالحیه می‌شود.

حکیمی با بیان اینکه ورود فاضلاب به تالاب در زمان بارندگی تشدید می‌شود، افزود: اگرچه هر چهار منبع دارای تصفیه‌خانه فاضلاب هستند اما هیچکدام استانداردهای مورد نظر محیط زیست را رعایت نمی‌کنند و این مساله می‌تواند برای تالاب صالحیه مشکل ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: تا مدتی پیش شهرک صنعتی هشتگرد و سپهر فاقد تصفیه خانه بودند که پس از پیگیری‌ها، تصفیه خانه خود را راه‌اندازی کردند؛ شهرک صنعتی نظرآباد هم تصفیه خانه خود را ارتقاء داد. با این اقدامات اگرچه وضعیت بهتر شده اما هنوز فاقد استانداردهای مورد نظر محیط زیست است و ما از آن رضایت نداریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز خاطرنشان کرد: به همین دلیل پیگیری قضایی در خصوص رهاسازی فاضلاب به سمت تالاب صالحیه در حال انجام است و هنوز رأی آن صادر نشده است./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا