انرژی‌های پاک

تولید برق از زباله در دستور کار وزارت نیرو/مطالبات نیروگاه‌داران تجدیدپذیر پرداخت می‌شود

معاون وزیر نیرو گفت: موضوعاتی مانند بومی‌سازی تولید سلول‌های سیلیکیون از سیلیس برای پنل‌های خورشیدی و بالا بردن ظرفیت تولید توربین‌های بادی دردستور کار ساتبا قرار گرفته است.

محمود کمانی، معاون وزیر نیرو در امور انرژی‌های تجدیدپذیر، امروز در ششمین نمایشگاه و کنفرانس انرژی های تجدید پذیر پس از ارائه  گزارشی از ظرفیت ۹۰۵مگاواتی نصب شده نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور بیان کرد: موضوعاتی مانند بومی‌سازی تولید سلول‌های سیلیکیون از سیلیس برای پنل های خورشیدی و بالا بردن ظرفیت تولید توربین های بادی دردستور کار ساتبا قرار گرفته است.

رئیس سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی با اشاره به اینکه سرفصل هایی مانند خرید برق واحدهای تجدید پذیر خانگی و همچنین موضوع انشعابات با کمک نهادهای حاکمیتی دنبال خواهد شد، تاکید کرد: یکی از مشکلات از قبل باقی مانده مطالبات سرمایه گذارانی است که درسالهای گذشته از مجموعه ساتبا وجود داشته و بر این اساس در دور جدید همه تلاش ساتبا بر این خواهد بود تا هرچه سریعتر این مطالبات را پرداخت کند.

وی اظهار کرد: پیگیری این مطالبات را با کمک سازمان برنامه و بودجه، مجلس و وزارت نیرو پیگیری خواهیم کرد.

* تولید برق از زباله در دستور کار وزارت نیرو

کمانی بیان کرد: تولید برق در قالب زیست توده در کشور امکان پذیر است، زیرا تولید روزانه ۵۰ تا ۶۰ هزارتنی زباله در کشور در کنار توانایی های داخلی در حوزه فنی استخراج برق از محل زباله می تواند این امکان را برقرار کند که چنین حوزه ای توسعه بیشتری پیدا کند./فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا