محیط زیستمحیط زیست در صنعت و معدن

تدوین برنامه زیست محیطی برای شرکت‎‌های نفتی بوشهر الزامی شد

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: شرکت‎‌های نفتی این استان ملزم به تدوین برنامه مدیریت زیست محیطی و ارائه آن به این اداره کل شدند.

فرهاد قلی نژاد افزود: فعالیت‌های نفتی در حوزه خشکی و دریا به طور معمول باعث آلودگی های آب و خاک و هوا می‎‌شود که در چنین وضعیتی رعایت ملاحظه های زیست محیطی برای پیشگیری از آلودگی‌های محیط زیست ضروری است‌.

وی بیان کرد: هر نوع فعالیت در طبیعت باید با در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی برای پیشگیری از آلودگی‌های محیط زیست باشد تا از تحمیل خسارت به طبیعت و محیط زیست جلوگیری شود. 

قلی نژاد ادامه داد: فعالیت‌های نفتی اعم از حفاری چاه‌ها، بهره‌برداری و انتقال نفت و محصولات آن اگر بدون رعایت ملاحظات زیست محیطی و جلوگیری از اثرات نامطلوب باشد موجب آِلودگی های شدید در محیط زیست می‎‌شود.

وی عنوان کرد: براساس قوانین و مقررات باید ملاحظات زیست محیطی رعایت و علاوه بر ارزیابی زیست محیطی، اقدام‌‎های پیشگیرانه انجام شود.

قلی‎ نژاد افزود: همچنین در این حوزه قبل از هر گونه فعالیت باید مجوزهای لازم از سازمان حفاظت محیط زیست گرفته شود و استان بوشهر به دلیل ذخایر عظیم نفت و گاز یکی از استان‌هایی است که باید در این زمینه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: در این ارتباط همه شرکت های نفتی مستقر در استان بوشهر ملزم شدند تا برنامه مدیریت زیست محیطی خود را در راستای انجام الزامات و ملاحظات زیست محیطی و پیشگیری و برطرف کردن آلودگی های محیط زیست ارائه کنند.

قلی نژاد افزود: برنامه مدیریت زیست محیطی برخی شرکت‌ها همانند شرکت نفت مرکزی و زاگرس جنوبی تدوین و تصویب شده است و اقدام‎‌های مرتبط با آن در حال انجام است که انتظار می‌رود سایر شرکت‎‌ها نیز این رویه را جدی دنبال کنند.

وی یادآور شد: در برنامه مدیریت زیست محیطی (ایی ام پی) با توجه به وضع موجود و آلاینده ها، راهکارهای اصولی رفع و کاهش و پیشگیری آلودگی‌ها پیش بینی و برنامه زمان بندی آن مشخص می‏‌شود که این برنامه از راهکارهای مدیریتی مطلوب در حفاظت از محیط زیست است./ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا