محیط زیستمحیط زیست در صنعت و معدن

آلودگی هوا با خاموشی پالایشگاه های تگزاس به دلیل سرما

متخصصان می گویند خاموشی های پالایشگاه های تگزاس به دلیل سرمای شدید این منطقه باعث شده است که چندین تن آلودگی وارد اتمسفر شود.

به گزارش از گاردین، کارشناسان می گویند بحران محیط زیست در تگزاس ایجاد شده است به این دلیل که خاموشی بزرگ ترین پالایشگاه های این منطقه به دلیل سرمای بی سابقه باعث شده است چندین تن آلودگی وارد اتمسفر شود.

با ورود هوای سرد قطبی به منطقه گالف ایالات متحده پتروشیمی ها و پالایشگاه های منطقه مجبور شدند کار خود را تعطیل کنند.

این سرمای شدید هوا که به کشته شدن چندین نفر نیز منجر شده است باعث قطعی برق بیش از چهار میلیون نفر در این منطقه شده و بر تولید برق و گاز تاثیر منفی گذاشته و تامین برق و گاز را برای مصرف کننده نهایی با مشکل مواجه کرد.

خاموشی پالایشگاه ها باعث شده است مسوولان این تاسیسات برای جلوگیری از خسارت رسیدن به واحدهای فرایندی مجبور به انجام فلرینگ شوند. این فلرها باعث شده آسمان مناطق شرقی تگزاس سیاه شده و تا مایل ها دید را کاهش دهد.

بر اساس داده های اولیه منتشر شده توسط کمیسیون کیفیت هوای تگزاس، ۵ پالایشگاه بزرگ این منطقه نزدیک به ۳۳۷ هزار پوند آلودگی را در هوا منتشر کردند، این مواد شامل دی اکسید کربن، سولفید هیدروژن و دی اکسید سولفور بوده است.

بر همین اساس ۷۸ هزار پوند آلودگی از پالایشگاه پورت آرتور والرو انرژی، ۱۱۸ هزار ۱۰۰ پوند آلودگی از پالایشگاه موتیوا در پورت آرتور، و بیش از ۱۴۲۵۵ پوند آلودگی از پالایشگاه ماراتون پترولیوم در گالوستون بی به اتمسفر انتشار یافته است.

پالایشگاه بیتون اولفاین اکسون موبیل هم ۶۸ هزار تن دری اکسید کربن به اتمسفر منتشر کرده است.

کارشناسان می گویند شواهدی در دست دارند که این پالایشگاه ها اقدام به انتشار متان هم کرده اند و این امر وضع را بدتر کرده است./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا