محیط زیست

صنایع آلاینده برای بهبود محیط زیست اقدام کنند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد که مدیران کارخانه‌های آلاینده باید ضمن حفظ امنیت شغلی کارگران در راستای بهبود محیط زیست و ارتقای سلامت گام بردارند.

علی ناصری با اشاره به برگزاری یکصد و شصت و هفتمین نشست کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شیراز، بیان کرد: این جلسه با دو دستور کار بررسی آیین نامه اجرایی تفاهم نامه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی گواهی شده و استاندارد و  بررسی گزارش شهرداری در مورد تخلیه فاضلاب بهداشتی از طریق شبکه آبهای سطحی به رودخانه های چنار راهدار و خشک برگزار شده است.

به نقل از شورای شیراز، ناصری افزود: در این جلسه ضمن بررسی موادی از آیین نامه اجرایی تفاهم نامه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی گواهی شده و استاندارد مقرر شد که شهرداری ظرف یک هفته نشستی را با حضور نمایندگان تام الاختیار همه دستگاه‌های مرتبط، فرمانداری و نمایندگان کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا تشکیل داده، پس از بررسی و انجام اصلاحات لازم در آیین نامه پیشنهادی، نتایج را به انضمام بستهًهای تشویقی دستگاهًهای متولی در قالب لایحه به شورای شهر شیراز ارائه کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز در خصوص آلایندگی رودخانهًهای خشک و چنار راهدار گفت: از یک سو، رها شدن فاضلاب شهری و از سویی دیگر رها شدن فاضلاب برخی کارخانهًها و مراکز به این رودخانهًها موجب بروز معضلات زیست محیطی برای کلان شهر شیراز شده که نگرانی شهروندان را در پی داشته است.

ناصری با اشاره به برخی آلایندگیًهای زیست محیطی کارخانهًهای نشاسته سازی بر تعامل کارخانه داران و مسوولان مربوطه تاکید کرد و افزود: سلامت شهروندان و حفظ محیط زیست در اولویت قرار دارد. 

حیدری، رئیس اداره محیط زیست شهرستان شیراز نیز با اعلام رصد آلاینده کننده‌های رودخانه‌های خشک و چنار راهدار گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در محور این رودخانه ها برخی مراکز آلاینده شناسایی شده‌ است.

حیدری ادامه داد: این مراکز شامل ۲ مورد مربوط به کارخانه‌های نشاسته سازی، سه مورد مرتبط با برخی کارواش‌ها، هفت مورد مرتبط با  فاضلاب شهری رها شده، پنج مورد آلایندگی مرتبط با کانال هدایت روان آب‌های سطحی در فصل بارندگی، رها شدن بخشی از فاضلاب‌ شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی به رودخانه چنارراهدار و همچنین سیزده مورد آلایندگی زیست محیطی ناشی از رها شدگی فاضلاب شهری به رودخانه خشک- شناسایی شده است. /منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا