انرژی‌های پاک

بودجه ۳۸۰ میلیون دلاری برای ساخت دو پروژه مزرعه خورشیدی در تگزاس

سومین شرکت سرمایه گذاری در پروژه‌های تجدیدپذیر دنیا لایت‌سورس بی.پی (LightSource bp)  با موفقیت بسته مالی خود را به ارزش ۳۸۰ میلیون دلار (۲۷۷ میلیون پوند) برای دو پروژه برق خورشیدی در تگزاس بسته است.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، این پروژه شامل پروژه های خورشیدی ۱۶۳ مگاواتی الم برنچ (Elm Branch) و پروژه بریار کریک (Briar Creek) به ظرفیت ۱۵۳ مگاوات است که انتظار می رود این دو پروژه سالانه انتشار گازهای گلخانه‌ای را به میزان ۳۷۰،۰۰۰ تن خنثی کنند.

شرکت Lightsource bp با شرکت L3Harris برای خرید برق مجازی (VPPA) با ظرفیتی تا ۱۰۰ مگاوات از شعبه‌ی Elm و با واحد Capital Solution شرکت آلیانز برای برق مجازی تولید شده در شرکت Briar Creek از طریق پراکسی قرارداد بسته است.

ساخت هر دو پروژه آغاز شده است و انتظار می رود عملیات تجاری تا اواخر سال ۲۰۲۱ انجام شود.

تأمین مالیات سهام عدالت برای پروژه ها از بانک آمریکا تأمین شد و بدهی تسهیلات توسط ING Capital و Societe Generale تأمین خواهد شد.

کوین اسمیت، مدیر عامل شرکت آمریکایی در Lightsource bp اظهار کرد: این قرارداد نشان‌دهنده‌ی ریسک پایین و بازدهی باثبات پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر به سرمایه‌گذاران، کیفیت و قابلیت سرمایه‌گذاری بالای دارایی‌های ما و اعتمادی است که سرمایه‌گذاران رده بالای ما به شرکت Lightsource دارند.

وی همچنین افزود: علیرغم چالش های پیش آمده در زمان پندمیک کرونا، لایت‌سورس بی.پی با بیش از ۱.۲ میلیارد دلار معاملات انجام شده در ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش چشمگیری داشته است./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا