انرژی‌های پاک

راه‌اندازی ۱۴۵ نیروگاه خورشیدی در خراسان جنوبی از ابتدای سال تاکنون

مجری طرح انرژی‌های تجدید پذیر و کاهش تلفات شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده از راه‌اندازی ۱۴۵ نیروگاه خورشیدی به ظرفیت هزار و ۴۰۶ کیلووات از ابتدای امسال تاکنون در این استان خبر داد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)،‌ علیرضا پوزشی با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای طرح خرید تضمینی برق تولیدی از مشترکان نیروگاه‌های خورشیدی (۱۳۹۶) در استان بیش از ۱۰ میلیون کیلووات ساعت برق خریداری و ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صاحبان این نیروگاه‌ها پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: اکنون ۴۰۶ نیروگاه‌ برق خورشیدی با ظرفیت ۲۲.۰۶ مگاوات در خراسان جنوبی فعال است و ۴.۰۶ مگاوات از این ظرفیت مربوط به نیروگاه خورشیدی خانگی، ۱۰ مگاوات مربوط به نیروگاه شهرستان خوسف، هفت مگاوات مربوط به نیروگاه سربیشه و یک مگاوات مربوط به نیروگاه بشرویه است.

مجری طرح انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش تلفات شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی شرایط استثنایی به لحاظ انرژی‌های تجدید‌پذیر وجود دارد و در چند سال اخیر استقبال سرمایه‌گذاران از ظرفیت انرژی نو در استان رو به رشد بوده است.

به‌گفته وی انرژی‌های نو در مناطق محروم و روستاها به اشتغال پایدار منجر شده و این موضوع در تمامی نقاط استان قابل توجیه است.

پوزشی از پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی دُرح در شهرستان سربیشه خبر داد و گفت: با احتساب سرمایه‌گذاری‌های قبلی در صورت تکمیل عملیات اجرایی این طرح، مجموع ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر استان از مرز ۷۰ مگاوات عبور خواهد کرد.

وی افزود: اگر نیروگاه‌های بادی یا خورشیدی بزرگ مقیاس (مزارع خورشیدی) در خراسان جنوبی توسعه پیدا کند، ظرفیت خوبی برای صادرات برق به افغانستان است.

این گزارش می‌افزاید، تابش ۳۰۰ روزه خورشید و وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان در خراسان جنوبی ظرفیت کم‌نظیری را برای سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از انرژی پاک فراهم کرده و امروز زیرساخت‌ها و برنامه‌های خوبی در این حوزه اجرا شده یا در دست اقدام است./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا