پسماند و بازیافتمحیط زیست در صنعت و معدن

تصویب ضوابط مدیریت پسماندهای صنعتی و معدنی

مدیر کل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست از تصویب ضوابط و روش‌های مدیریت پسماندهای صنعتی و معدنی حوزه نفت و  نیرو در شورای عالی حفاظت محیط زیست خبر داد.

حسن پسندیده  با اشاره به تصویب ضوابط و روش‌های مدیریت پسماندهای صنعتی و معدنی حوزه نفت و نیرو در شورای عالی محیط زیست اظهار کرد: به موجب ماده ۱۱ قانون مدیریت پسماندها، سازمان حفاظت محیط زیست موظف است با همکاری وزارتخانه‌های ذی‌ربط ضوابط و روش‌های مدیریت پسماندها را تدوین کند و در شورای عالی حفاظت محیط زیست به تصویب برساند.

وی ادامه داد: از این‌رو پس از تهیه و تدوین ضوابط مذکور و برگزاری نشست‌های کارشناسی با نمایندگان وزارتخانه مختلف، ضوابط مدیریت پسماندهای صنعتی و معدنی جهت طی مراحل قانونی از طریق سازمان به شورای عالی حفاظت محیط زیست منعکس شد و روز گذشته (۶ بهمن ماه) این ضوابط و روش‌ها به تصویب شورای عالی محیط زیست رسید.

به گفته پسندیده بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال ۹۴، سازمان حفاظت محیط زیست مکلف شده است با همکاری دستگاه‌های مربوط نسبت به تهیه و تدوین «دستورالعمل بهره‌برداری و استفاده صنایع از سوخت‌های مشتق شده از پسماند» اقدام کند که این دستورالعمل نیز تهیه شد و به تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست رسید.

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست در پایان اظهارکرد: در جلسه شورای عالی محیط زیست در اجرای بند ۶ ماده ۳ آئین‌نامه اجرایی قانون مدیریت پسماندها، دو ضابطه دیگر نیز درباره چگونگی واگذاری مدیریت اجرایی پسماندها به اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی سرمایه گذاری در امور مدیریت پسماندها و  ضوابط اجرایی مدیریت کاتالیست‌های مستعمل صنایع  نیز به تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست رسید./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا