محیط زیست در صنعت و معدن

استفاده نکردن از گازوئیل در نیروگاه حرارتی راهکاری موثر در کاهش آلودگی هوای قم

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس نظرسنجی انجام شده در هفته هوای پاک، ۳۷ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، عدم استفاده از گازوئیل در نیروگاه حرارتی را به عنوان راهکار کاهش آلودگی هوای شهر قم اعلام کردند.

سید محمدرضا بهشتی پور با اشاره به اجرای طرح نظرسنجی مردمی در هفته هوای پاک عنوان کرد: این نظرسنجی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و با هدف آگاهی و جلب مشارکت شهروندان و برآورد نظرات و دیدگاهها در رابطه با کاهش آلودگی هوای شهر قم در هفته هوای پاک به انجام رسید.


وی با اشاره بر اینکه ۵۱۰ نفر در این نظرسنجی مشارکت کرده بودند، بیان کرد: در این نظرسنجی «ممنوعیت استفاده از گازوئیل در نیروگاه حرارتی قم» با کسب ۳۷ درصد از آرا به عنوان نخستین راهکار مقابله با آلودگی هوا در کلانشهر قم مورد تأکید گرفت و ۲۸ درصد از مردم نیز «توسعه و گسترش فضای سبز» را به عنوان مهمترین راهکار اعلام کردند.
مدیر روابط عمومی محیط زیست استان قم افزود: در این نظرسنجی همچنین ۱۴ درصد از همشهریان خواستار «برخورد جدی با خودروهای فرسوده و فاقد معاینه فنی» بوده و «الزام صنایع به رعایت استانداردهای زیست محیطی» به عنوان نخستین راهکار پیشنهادی از سوی ۱۲ درصد از همشهریان اعلام شد.


وی خاطرنشان کرد: «گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی» و «ایجاد محدودیت‌های ترافیکی مثل طرح ترافیک و زوج و فرد» به ترتیب با کسب ۵ و ۳ درصد از آرا در این نظرسنجی، کمتر مورد توجه همشهریان جهت مقابله با آلودگی هوا در کلانشهر قم قرار گرفته بودند.


بهشتی پور افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم همه تلاش خود را برای تأمین سلامت عمومی جامعه و حراست از طبیعت و ذخایر ارزشمند گیاهی و جانوری در این خطه به کار گرفته است و بدون تردید در این مسیر سخت و پرچالش، به شدت نیازمند همکاری، همراهی و همدلی اقشار مختلف مردم خواهد بود./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا