محیط زیست

بیشترین افت انتشار گازهای گلخانه ای آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم در زمان پاندمیک کرونا

ویروس کرونا باعث بیشترین افت در انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) در ایالات متحده از زمان جنگ جهانی دوم شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، بزرگترین شوک تاریخی بعد از یافته های گزارش جدید Rhodium Group به اقتصاد ایالت متحده آمریکا وارد شد. این گزارش نشان می دهد میزان انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) در این کشور در سال ۲۰۲۰ تقریبا ۱۰.۳% کاهش یافته است.

این تجزیه و تحلیل نشان می دهد که Covid-19 به سختی به بخشهای پر انتشار از جمله حمل و نقل و انرژی ضربه زده و منجر به کاهش شدیدتری در تولید گازهای گلخانه ای نسبت به رکود اقتصادی در سال ۲۰۰۹ شده است که انتشار آن ۶.۳٪ کاهش یافته است.

این ارقام حاکی از آن است که ۱۴.۷٪ کاهش در تولید گازهای گلخانه ای در بخش حمل و نقل وجود دارد در حالی که میزان انتشار بخش برق ۱۰.۳٪ کاهش یافته است.

نویسندگان این گزارش اذعان دارند که کاهش انتشار سال گذشته باعث شده برای اولین بار انتشارات ایالات متحده زیر سطح ۱۹۹۰ باشد.

طبق این گزارش، انتظار می رود ایالات متحده با انتشار میزان انتشار ۲۱ درصد زیر سطح ۲۰۰۵، از هدف خود در توافقنامه کپنهاگ در سال ۲۰۲۰ که ۱۷ درصد کمتر از سطح ۲۰۰۵ است، فراتر رود.

این توافق نامه در اجلاس اقلیم سازمان ملل در سال ۲۰۰۹ در کپنهاگ، دانمارک به امضا رسید.

با این حال، تحلیلگران هشدار می دهند که این کاهش انتشار به این معنی نیست که ایالات متحده می تواند هدف خود را در توافقنامه پاریس ۲۰۲۵ تا ۲۸ درصد زیر سطح ۲۰۰۵ برآورده کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، این کشور را از توافق پاریس خارج کرد، اما جو بایدن، رئیس جمهور منتخب، متعهد شد که مجددا برای پیمان آب و هوا وارد شود./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا