انرژی‌های پاک

مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر در آمریکا رکورد زد/ سوخت زغال سنگ ۱۵ درصد کاهش یافت

براساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر آمریکا در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار در ۱۳۵ سال اخیر از مصرف زغال سنگ فراتر رفته است.

به گزارش ایلنا ، براساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر آمریکا در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار در ۱۳۵ سال اخیر از مصرف زغال سنگ فراتر رفته است.

براساس این گزارش کل مصرف انرژی تجدیدپذیر ایالات متحده برای چهارمین سال متوالی روند افزایشی داشته و در سال ۲۱۰۹ رکورد آن شکسته شده است. همچنین مصرف زغال سنگ نیز برای ششمین سال متوالی روند کاهشی دارد بطوریکه تولید برق از این طریق به پایین‌ترین سطح خود در ۴۲ سال اخیر رسیده است.

روند کاهشی در استفاده از زغال سنگ برای تولید برق نتیجه رشد کاربست انرژی خورشیدی و بادی است. بطوریکه مصرف زغال سنگ در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۸ کاهش ۱۵ درصدی و افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای همین دوره افزایش یک درصدی را نشان می‌دهد. در ضمن تولید برق از طریق گاز نیز روند فزاینده دارد.

از نظر تاریخی؛ تا اوسط قرن ۱۹ چوب بعنوان منبع اصلی انرژی آمریکا محسوب و از زغال سنگ بیشتر در قایق‌ها، قطارها و تولید فولاد استفاده می‌شد تا اینکه از اوایل دهه ۱۸۸۰، زغال سنگ در تولید برق نیز مورد استفاده قرار گرفت./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا