محیط زیست در صنعت و معدن

بازیافت پسماند صنعتی کمک شایانی به حفظ محیط زیست است

در حاشیه ی بازدید مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه از تصفیه خانه فاضلاب مشترک شهرک صنعتی سالاریه و چرمشهر به همراه کرمی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور و رئیس آزمایشگاه قطبی دانشگاه پیام نور استان تهران مشکلات تصفیه خانه فاضلاب بررسی شد.

غلامحسین هاشمیه در این بازدید از دفن پسماندهای صنعتی ابراز تاسف کرد و گفت: با بازیافت این پسماند می توان ثروت عظیمی را احیا و مواد اولیه و شیمیایی مورد نیاز بسیاری از واحدها را استخراج کرد.

مدیرعامل شهرک صعنتی سالاریه شهرستان ورامین افزود: به جای پاک کردن صورت مساله، مساله را حل کنیم و آن میلیاردها دلاری است که دفن می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: با بازیافت پسماند صنعتی علاوه بر تامین مواد اولیه و مواد شیمیایی می توان کمک شایانی به حفظ محیط زیست کرد و از تخریب و از بین رفتن محیط زیست جلوگیری شده و از مسئولین مرتبط به ویژه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران تقاضا می شود با همت والا و با تلاش جهادی خود در قالب پروژه ملی از هدر رفت این سرمایه عظیم جلوگیری کرده و با انجام بازیافت، ناجی محیط زیست باشند.

کرمی، رئیس آزمایشگاه های قطبی دانشگاه پیام نور استان تهران عهم در این بازدید از دفع پسماندها به این صورت ابراز ناخرسندی کرد و گفت: در کشورهای پیشرفته از این طلای کثیف برای تامین انرژی و مواد اولیه بسیاری از واحدهای صنعتی خود استفاده می نمایند و در کشور خودمان دانش فنی و تخصص لازم برای بازیافت این پسماند وجود دارد و اگر مسئولین مرتبط حمایت های لازم را انجام دهند، تصفیه خانه مشترک شهرک صنعتی سالاریه و چرمشهر نقطه شروع این پروژه ملی خواهد بود که با برنامه ریزی دقیق و حساب شده موفقیتی بزرگ حاصل خواهد شد و با استفاده از متخصصان داخلی گامی بزرگی در جهش تولید اتفاق خواهد افتاد./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا