محیط زیست در صنعت و معدن

تعریف مدل جدید انتشارات از خودروهای برقی بر اساس زمان در دانشگاه ام آی تی

محققان ام‌آی‌تی توانستند مدلی جدید برای کمیت‌بندی انتشارات از خودروهای برقی را توسعه دهند که براساس الگوی شارژ خودرو و اثرات دمای محیط بر سطح انتشارات است.

به گزارش «انرژی امروز» از ام‌آی‌تی، انتشارات بخش حمل و رو نقل روزانه در حال افزایش هستند. امروزه خودروهای شخصی سهمی ۲۰ درصدی در انتشار آلاینده های گازهای گلخانه‌ای در ایالات متحده دارند.

مطالعات جدید نشان می دهند که هرچند تغییر خودروهای بنزینی به برقی می تواند میزان انتشارات را کاهش دهد اما زمان شارژ خودروهای برقی هم نقش ویژه ای در کاهش انتشارات دارد.

مطالعه جدیدی که در ژورنال علوم و تکنولوژی محیط زیست چاپ شده است نحوه کاهش انتشارات مربوط به منبع برق خودروهای برقی را نشان داده است.

محققان در مرکز ابتکار انرژی MIT (MITEI) با در نظر گرفتن الگوی شارژ منطقه‌ای و تاثیرات دمای محیط بر اقتصاد سوخت خودرو به این نتیجه رسیدند که زمان شارژ خودرو تاثیر بسیار زیادی بر میزان انتشارات از خودروهای برقی دارد.

آیان میلر، مدیر این سری تحقیقات در MITEI می‌گوید: اگر شما شارژ خودرو را در زمان مشخصی انجام دهید، می توانید به کاهش انتشارات کمک کنید، انتشاراتی که از توسعه تجدیدپذیرها و تولید خودروهای برقی حاصل می شوند.

وی ادامه می‌دهد: حالا ما چطور این کار را انجام می‌دهیم؟ زمان استفاده از برق در طول روز پخش می شود و این امر می تواند به طور قابل ملاحظه ای زمان شارژ خودروهای برقی را در طول روز تغییر دهد. اگر بتوانیم به سیاستگذاران درباره تاثیرات زمان شارژ آگاهی رسانی کنیم، آنها می‌توانند برای کاهش میزان شارژ در زمان هایی که شبکه برق به شدت وابسته به انرژی های تجدیدپذیر است طراحی های جدید انجام دهند.

در مناطقی که مزارع خورشیدی بیشتری استفاده می شود، این زمان در وسط روز در ظهر تعیین می شود. و زمانی که منطقه به انرژی بادی متکی است در طول شب زمانبندی انجام می شود.

نتایج این تحقیق می گوید که مثلا در منطقه ای مثل کالیفرنیا که انرژی خورشیدی بیشتری استفاده می شود، اگر خودروی برقی در طول شب شارژ شود، ۷۰ درصد انتشارات بیشتری نسبت به زمانی که در وسط روز و ساعات ظهر شارژ می‌شود تولید می کند. و در جایی مثل نیویورک، که برق هسته‌ای و برق آبی سهم بزرگ در سبد برق منطقه به ویژه در طول شب دارند، بهترین زمان شارژ خودروی برقی برعکس کالیفرنیاست. در این منطقه شارژ خودروی برقی در طول شب می‌تواند تا ۲۰ درصد از میزان انتشارات گازهای گلخانه‌ای نسبت به زمان شارژ خودرو در طول روز بکاهد.

امره جنسر، دیگر محقق MITEI هم می گوید: خود زیرساخت های شارژ هم در تولید آلاینده ها نقش دارند.

به اعتقاد او اگر کسی مجبور است در نیمه روز خودروی خود را شارژ کند، در این صورت باید ایستگاه های شارژ به اندازه کافی در اطراف محل کار وی وجود داشته باشند. امروزه مردم معمولا در طول شب خودروهای خود را در گاراژ خانه شارژ می کنند. در نتیجه در مناطقی که بهترین زمان سارژ در طول روز است انتشارات بیشتری تولید می شود.

این محققان محاسباتی درباره درصد خطا در دو مدل شارژ خودروی برقی انجام دادند که در آن نوسانات شبکه برق و نوسانات دمای موثر در مصرف سوخت در نظر گرفته نشده بود.

این نتایج نشان داد که خطای تجمعی این دو مدل استاندار در ۳۰ درصد موارد از ۱۰ درصد بیشتر شد و در کالیفرنیا که مرکز نیمی از خودروهای برقی ایالات متحده است تا ۵۰ درصد هم رسید.

آربابازادنه، یکی از محققان MIT می‌گوید: اگر قرار باشد که زمان شارژ در مدل سازی ها وارد نشود و فقط متوسط سالانه برق در آن حساب شود، درنتیجه تخمین ها در باره انتشارات خودروهای برقی اشتباه خواهد بود. با این حال اگر به میزان زیاد از انرژی های تجدیدپذیر برای شارژ خودروهای خود استفاده کنید فرقی نخواهد کرد که چه زمانی خودروی خود را شارژ کنید، در هر صورت از میزان انتشارات نسبت به سوختگیری بنزین کاسته خواهد شد. اما اگر شارژ خودروها عموما در غروب آفتاب انجام شود کاهش مورد انتظار انتشارات را نخواهیم داشت./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا