محیط زیست

تمدید استانداردهای قدیمی ازون علی‌رغم تاثیر منفی آلودگی هوا در ابتلا به کرونا

دولت ترامپ استانداردهای ۵ سال پیش مربوط به کیفیت هوا برای آلودگی ازون را دوباره تمدید کرد درحالی که کارشناسان بر این باورند که آلودگی هوا شدت ابتلا به کرونا را افزایش می دهد.

به گزارش رویتزر، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، EPA، در آخرین روزهای دولت ترامپ، استانداردهای مربوط به ازون در سال ۲۰۱۵ را دوباره تمدید کرد.

کارشناسان می گویند مواجهه طولانی مدت با ازون به ریه ها آسیب می زند و هزینه های پزشکی را افزایش می دهد. ازون توسط وسایل نقلیه موتوری، نیروگاه ها بویلرها و پالایشگاه ها در هوا پخش می شود و اصلی ترین ماده تشکیل مه دود است.

پیش از این مطالعات نشان داده است که کسانی که از مشکلات بهداشتی مربوط به مواجهه طولانی مدت با آلودگی هوا از جمله ازون رنج می برند، در ابتلا به ویروس کووید ۱۹، در معرض خطر بیشتری هستند.

آنا ویکز، مدیر سازمان غیرانتفاعی Clean Air Task Force می گوید در آخرین روزهای مدیریت اندرو ویلر، رییس آژآنس حفاظت محیط زیست و در حالی که یک بیماری تنفسی شایع است، کاملا غیرمعقولانه است که چنین قانونی نهایی شود.

جو بایدن در ۲۰ ژآنویه وارد کاخ سفید خواهد شد و قول داده است که با قوانینی که دولت ترامپ وضع کرده است مقابله کند و قانون گذاری محیط زیستی را تسهیل و استانداردهای آلودگی هوا را سفت و سخت تر کند.

اقدام اخیر EPA چالش هایی را پیش روی این سازمان و گروه های بهداشتی و محیط زیستی قرار خواهد داد.

سطح ازون استاندارد که نهایی شده است برابر با ۷۰ قسمت در میلیارد PPB است. در سال ۲۰۰۸ دولت اوباما-بایدن استاندارد ازون را به سطح ۷۵ پی پی بی رسانده بود./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا