محیط زیست

یونان به مبارزه با دیوارنگاری می‌رود

مقامات رسمی آتن، پایتخت یونان، در جنبشی همه‌گیر به پاکسازی بسیاری از دیوارنگاری‌های جاذبه‌های معروف شهر پرداختند.

به گزارش  ایمنا، دیوارنگاری یا نقاشی روی دیوارها هنری زیبا به شمار می‌رود که اگر به درستی انجام شود، چشم‌اندازهایی بی‌نظیر برای یک شهر به ارمغان می‌آورد. این در حالی است که ما در بسیاری از فضاهای اطراف خود شاهد نقاشی‌هایی روی دیوارها هستیم که نه تنها زیبایی خاصی به شهر نبخشیده‌اند بلکه جلوه‌ای ناخوشایند برای آن به وجود آورده‌اند. حل این مشکل برای مقامات محلی شهرها امری بسیار پیچیده است چرا که پاک کردن دیوارنگاری‌های نامناسب، علاوه بر هزینه هنگفت زحمت زیادی دارد.

مقامات ارشد آتن از جمله موفق‌ترین افراد در زمینه پاکسازی دیوارهای شهر از نقاشی‌های نامناسب بوده‌اند که در چند سال اخیر به طور جدی، این مسئله را پیگیری کرده‌اند. در واقع یکی از بزرگ‌ترین اقدامات ضد دیوارنگاری در یک دهه اخیر، هفته گذشته در قلب پایتخت یونان شد و طی آن، کارکنان شهرداری بسیاری از نقاشی‌های روی دیوارهای جاذبه‌های معروف شهر را به طور کامل از بین بردند.

دیوارنگاری‌های فوق به مدت چند سال پی در پی، فضایی به مساحت سه هزار و ۳۰۰ متر مربع را در بر گرفته بود و برای پاکسازی آن‌ها ۷۰۰ لیتر از یک مایع حلال خاص و ۴۸ هزار لیتر آب تحت فشار استفاده شد. علاوه بر این شهردار برای اینکه از پاکسازی کامل سطوح مورد نظر مطمئن شود دستور داد ۲۲۰ لیتر ماده محافظ دیوار نیز استفاده شود.

پس از پایان پروژه فوق، شهر آتن جلوه خاصی به خود گرفت گویی از نو ساخته یا سازه‌ها به طور کامل بازسازی شده است. فروشگاه‌ها و مراکز تجاری بزرگ نیز از سیمای جدیدی در میان پاکیزگی شهر برخوردار شد به طوری که پیش‌بینی می‌شود رونق اقتصادی را در پی داشته باشد./منبع : ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا