انرژی‌های پاک

امید به صادرات و توسعه تجدیدپذیرها

معاون وزیر نیرو در امور انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: در شرایطی که تحریم ها برداشته شود امکان سرمایه گذاری و صادرات تجدیدپذیرها افزایش می یابد و می توان کل برق تولیدی از تجدیدپذیرها و نیروگاه های برق آبی کوچک و بزرگ را صادر کرد.

محمد ساتکین ، با تاکید بر اینکه اگر تحریم ها برداشته شود قاعدتا سرمایه گذاران زیادی وارد کشور خواهند شد، اظهار کرد: برنامه ای که وزارت نیرو برای توسعه تجدیدپذیرها درنظر گرفته حدود ۴۰۰۰ مگاوات بوده است که به دلیل تحریم ها و مشکلاتی که وجود داشت حدود ۱۰۰۰ مگاوات را عملیاتی خواهیم کرد.

وی افزود: اگر تحریم ها برداشته شود به شرایطی بازمیگردیم که احتمالا توسعه بیشتر محقق شود البته این قول داده نمی شود که به سرعت بتوان به برنامه ۴۰۰۰ مگاوات رسید ولی قطعا برنامه توسعه تجدیدپذیرها با سرعت زیادی ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون وزیر نیرو در امور انرژی‌های تجدیدپذیر با تاکید بر اینکه نیاز کشور از طریق برق حرارتی و روش های دیگر تامین می شود و با توجه به اینکه مصرف نیروگاه های حرارتی گاز تولیدی کشور و قیمت آن نیز نزدیک به رایگان است اساسا طبق قانون نباید آن برق را صادر کرد، تصریح کرد: آنچه برق صادراتی درنظر گرفته می شود برق تجدد پذیر و برق مربوط به نیروگاه های آبی بزرگ و کوچک است.

به گفته ساتکین اساسا تمام صادرات کشور از طریق برق حاصل از انرژی تجدید پذیر و نیروگاه های آبی است نه موارد دیگر بنابر این آنچه که صادر خواهد شد از همین حوزه است بنابر این و باتوجه به این مساله می توان گفت که ظرفیت صادراتی ایران افزایش خواهد یافت و عددد ۱۰۰۰ مگاوات به دو تا سه برابر می رسد و هرآنچه که از طریق تجدیدپذیرها تولید می شود صادر خواهد شد./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا