محیط زیست

تمهیدات اسپانیا برای مدیریت پسماندها

مقامات کلانشهر مادرید، پایتخت اسپانیا، برای رسیدن به هدف پایداری در تلاشند پسماندهای مواد غذایی را با استراتژی‌های کارآمدتری مدیریت کنند.

به گزارش ایمنا، یکی از مهم‌ترین اهدافی که دولت اسپانیا برای رسیدن به پایداری در سراسر کشور در پیش گرفته، مدیریت مواد زائد و زباله‌ها بوده است. اخیراً مقامات رسمی مادرید پسماندهای مواد غذایی را نیز از توجه خاص خود برخوردار کرده و در تلاش بوده‌اند ضایعات حاصل از مواد غذایی را نیز به درستی مدیریت کنند. اقدام جدیدی که قرار است در این زمینه صورت گیرد، ایجاد کانتینرهایی در سراسر شهر برای جمع‌آوری روغن‌های بازیافتی مواد غذایی خواهد بود. پیاده‌سازی این طرح نه تنها به کاهش آلودگی و پایداری محیط زیست کمک شایانی خواهد کرد بلکه اقتصاد مدور شهر را نیز به طور قابل توجهی بهبود خواهد بخشید.

مقامات رسمی در نظر دارند پس از عقد یک قرارداد با شرکتی که مسئولیت جمع‌آوری و فرآوری روغن‌ها را به عهده گرفته است، تعداد ۳۸۷ کانتینر جدید در سراسر شهر مادرید نصب کنند. این کار منجر به بازیافت روغن‌های گیاهی و قابلیت دسترسی تمام ساکنان شهر به آن را فراهم خواهد آورد. علاوه بر این، از آنجا که روغن از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است، بنابراین شهرداری می‌تواند از بازیافت آن به عنوان منبعی برای کسب درآمد بهره گیرد.

البته جمع‌آوری روغن‌های گیاهی اتفاق جدیدی برای پایتخت اسپانیا نیست، پیش از این نیز اقدامات زیادی در این زمینه صورت گرفته شده اما در قوانین شهر تعریف نشده بود. در سال ۲۰۱۹، بیش از ۱۷۸ هزار و ۶۰۰ لیتر روغن گیاهی در شهر جمع‌آوری شد و مورد فرآوری دوباره قرار گرفت. با قرار گرفتن کانتینرها در سراسر شهر، جمع‌آوری این روغن‌ها در میان مردم شکلی رسمی به خود خواهد گرفت و ساکنان مادرید را به ریختن روغن‌های خوراکی استفاده شده در آن‌ها سوق خواهد داد./منبع : ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا