محیط زیست

جمع آوری سالانه ۶۰۰ تن زباله از سد لتیان

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای تهران گفت: سالانه به دلیل رعایت نکردن گردشگران، ۶۰۰ تن زباله از سد لتیان جمع می‌شود.

احمدعلی قربانیان معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای تهران، با اشاره به رعایت مسائل بهداشتی در سد‌ها گفت: منشاء آلودگی آب سد‌های کشور، یکی انسانی و دیگری پساب‌های صنعتی است که وارد رودخانه‌ها و در نهایت سد‌های کشور می‌شوند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه سد‌های لار، لتیان و امیرکبیر تامین کننده عمده آب آشامیدنی در تهران هستند، رعایت هر گونه مسائل بهداشتی بر روی این سد‌ها ضروری است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای تهران اضافه کرد: به طور کلی عامل آلودگی آب سد‌ها به خصوص رستوران‌ها و ویلا‌های بالادست رودخانه و سد‌ها هستند که باید در این رابطه طرح‌ها با مطالعات و نظرات کارشناسی در این زمینه اجرایی و عملیاتی شود.

قربانیان مطرح کرد: متاسفانه یکی از مشکلات بالادست سد لتیان در حوزه گردشگری است. براین اساس سالانه بالغ بر ۶۰۰ تن زباله از سد لتیان به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی گردشگران جمع‌آوری می‌شود.

او گفت: این اطمینان را به مردم تهران می‌دهیم که آب مصرفی  در پایتخت بسیار سالم است و از هرگونه آلودگی مبرا است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای تهران تصریح کرد: برای اینکه تهران از آب آشامیدنی سالم برخوردار باشد باید حضور و فعالیت افراد در حاشیه سد‌ها کمرنگ شود.

قربانیان گفت: در واقع ما برای تامین آب شرب سالم راهی جزمحافظت از سد‌های لار و لتیان نداریم و در این راستا باید تراکم فروشی در حاشیه این سد‌ها توسط شهرداران ممنوع شود.

به گفته این مقام مسئول سال گذشته در حوزه سد لار هم تخریب‌های ساخت و سازی به منظور کاهش تراکم جمعیتی در کنار این سد انجام شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای تهران بیان کرد: متاسفانه در حاشیه سد لار و لتیان مشاغلی از جمله کشاورزان و دامداران مشغول فعالیت هستند و همچنین بافت‌های روستایی و شهری در آن مناطق در حال گسترش هستند و این یک زنگ خطری در آینده برای تامین آب شرب استان تهران است.

قربانیان در پایان بیان کرد: در حریم سد‌های استان تهران طرح ساماندهی گردشگران و مشاغل ضرورت دارد و آمادگی داریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی این ساماندهی را انجام دهیم./منبع : باشگاه خبرنگاان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا