انرژی‌های پاک

گسترش قابل ملاحظه صنعت انرژی خورشیدی در آمریکا، علی‌رغم مشکلات ناشی از پاندمی

طبق گزارش اعلام شده از طرف مؤسسات انرژی خورشیدی، انتظار می‌رود امسال تأسیسات خورشیدی آمریکا تا ۴۳٪ افزایش پیدا کند. این عدد تنها مقدار کمی پایین‌تر از پیش‌بینی‌های انجام شده‌ی قبل از پاندمی است، در حالی که صنعت سریع‌تر از آن‌چه انتظار می‌رفت از کسادی ناشی از پاندمی خارج می‌شود.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری رویترز، این چشم‌انداز بهبودیافته نشان‌دهنده‌ی مطالبات روزافزون شرکت‌های برق برای رسیدن به اهداف کاهش کربن و درخواست‌های بیش از پیش مصرف‌کننده‌های خانگی برای سیستم‌های انرژی خورشیدی است، که بیشتر به دلیل کم‌شدن هزینه‌های این تکنولوژی است.

طبق گزارش SEIA و دپارتمان تحقیقات شرکت Wood Mackenzie، انتظار می‌رود امسال این بخش بتواند ۱۹ گیگاوات پنل‌های خورشیدی نصب کند، که توانایی برق‌رسانی به ۳.۶ میلیون خانه را خواهد داشت. سال گذشته این عدد ۱۳.۳ گیگاوات بود.

در ضمن انرژی خورشیدی، در مقایسه با افزایش کم‌تر از ۱/۳ انرژی بادی و گاز طبیعی، دلیل افزایش ۴۳ درصدی ظرفیت برق آمریکا در ۹ ماه اول سال است.

شرکت Wood Mackenzie و SEIA در ابتدای سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی رشد ۴۷ درصدی برای انرژی خورشیدی در نظر گفته بودند، که این عدد با شیوع ویروس کرونا در آمریکا در بهار همان سال تا ۳۳ درصد پایین آمد.

استفاده از صنعت انرژی خورشیدی در سال‌های اخیر به دلیل کاهش هزینه‌ها رشد بالایی داشته است و توانایی رقابت با انرژی تولید شده از گاز و زغال سنگ را پیدا کرده است.

با این حال تنها ۳٪ برق آمریکا از خورشید تولید می‌شود. SEIA امیدوار است این عدد در دهه‌ی آینده تا ۲۰٪ افزایش پیدا کند.

بر طبق همین گزارش، پروژه‌های با ظرفیت بیشتر از ۱۰ مگاوات (که ۷۰٪ بازار انرژی در فصل سوم سال را تشکیل می‌دهند) هم به دلیل تعطیلات ناشی از پاندمی تنها دچار مشکلات بسیار جزیی شدند.

پروژه‌های جدیدی که در این فصل توسط شرکت‌های برق آمریکا اعلام شد باعث شد SEIA پیش‌بینی‌های مربوط به سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ را از ۱۰ گیگاوات تا ۱۰۷ گیگاوات افزایش دهد.

نصب پنل‌های خورشیدی برای خانه‌ها هم بهتر از آن چیزی که انتظار می‌رفت رو به بهبودی است و به نظر می‌رسد تا ۷٪ افزایش پیدا کند. تا قبل از پاندمی، SEIA برای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ رشد بین ۹ تا ۱۷٪ پیش‌بینی کرده بود./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا