محیط زیست

پاپ فرانسیس: انتشارات واتیکان تا ۲۰۵۰ صفر می شود

پاپ فرانسیس قول داده است که انتشارات این کوچکترین کشور دنیا تا سال ۲۰۵۰ به صفر برسد. او از دیگر کشورها هم خواست به تعهدات خود در قبال انتشارات خالص صفر عمل کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، پاپ فرانسیس که از سال ۲۰۱۳ از فعالیت های محیط زیستی دفاع کرده است، در اجلاس محیط زیست سازمان ملل گفت که این کشور ۴۴ هکتاری که در شهر رم قرار دارد برای مقابله با تغییرات اقلیم تمام توان خود را به کار خواهد گرفت.

پاپ فرانسین در این مراسم گفت: شیوع پاندمی کرونا و تغییرات اقلیم فقط به محیط زیست مربوط نیست بلکه تاثیر آن اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خواهد بود و زندگی فقرا و ضعفا را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: علاوه بر برخی اقداماتی که نباید عقب انداخته شود، استراتژی مشخصی برای کاهش انتشارات و رساندن آن به صفر نیاز است.

او متعهد شد که واتیکان تا سال ۲۰۵۰ انتشارات خود را به صفر خواهد رساند و نیز به دنبال تشدید مدیریت تلاش های محیطی زیستی و استفاده منطقی از منابع طبیعی چون آب و نیز افزایش کاشت درختان خواهد بود.

از سال ۲۰۰۸ واتیکان استفاده از انرژی های خورشیدی را آغاز و استفاده از کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف را ممنوع کرد و هم اکنون ۶۵ درصد از زباله های خود را بازیافت می کند و قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ این بازیافت را به ۷۵ درصد برساند./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا