محیط زیست

اقلیم تغییر می کند، دولت‌ها تغییر نمی کنند

نتایج یک گزارش در ایالات متحده می گوید بسیاری از ایالات‌هایی که بیشترین تاثیر را از تغییرات اقلیم می بینند کمترین آمادگی را در برابر آن دارند.

به گزارش «انرژی امروز» یو‌اس‌اس‌تودی نوشت: تغییرات اقلیم اغلب به عنوان یک مشکل آینده، فاجعه‌ای که در دهه‌های آتی بر سرمان آوار خواهد شد دیده می‌شود. در واقع تغییرات اقلیم همین ‌حالا هم اینجاست و در حال انتقام گرفتن از ماست.

میلیون‌ها آمریکایی با مشکلاتی نظیر سیل، امواج گرما، طوفان‌های شدید، زمستان‌های گرم‌تر و دیگر اثرات مخرب تغییات اقلیم دست به گریبان هستند.

فصل ۲۰۲۰ طوفان‌های آتلانتیک بدترین طوفان‌های ۱۷۰ سال گذشته را به همراه داشت. فصل آتش سوزی های در غرب بدترین آتش سوزی های تاریخ بود که میلیون ها ایکر جنگل را نابود کرد و میلیاردها دلار خسارت بر جا گذاشت و از سویی دود حاصل از آن مشکلات بهداشتی بسیاری به وجود آورد. در این تابستان بسیاری از مناطق ایالات متحده با امواج شدید گرما دست به گریبان بود.

یواس‌ای‌تودی در ادامه می‌نویسد: سیاست‌گذاران باید بر این امر متمرکز باشند که چگونه می توانند خطر تغییرات اقلیم را کاهش دهند. برای کمک به تمرکز بر این موضوع، «ابتکار عمل بهداشتی آمریکایی بلومبرگ» و «مسوولیت بهداشت آمریکایی» مشترکا گزارشی منتشر کرده‌اند که در آن آمادگی‌های ایالات های مختلف آمریکا را در برابر مشکلات مخرب تغییرات اقلیم بررسی می کند.

این گزارش می‌گوید که بسیاری از ایالات‌هایی که بیشترین تاثیر را از تغییرات اقلیم می بینند کمترین آمادگی را در برابر آن دارند. از جمله این ایالاتها می‌سی‌سی‌پی، اوکلاهاما، کارولینای جنوبی و تگزاس هستند. این ایالات ها با طوفان های شدیدتر، سیلاب‌ها، امواج گرما و بیماری‌های مسری مواجه هستند. اما برای این فجایع کمترین آمادگی را دارند.

در مقابل ایالت هایی مثل مریلند، ماساچوست و یوتا سالهاست که برای مقابله با تغییرات اقلیم آماده می شوند. آنها فاکتورهای اصلی تغییرات اقلیم را شناسایی کرده و کسانی را که آسیب پذیرتر هستند مشخص کرده‌اند.

یو‌اس‌اس‌تودی در بخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد: سیاست‌گذاران باید بتوانند کسانی را در مقابل تغییرات اقلیم آسیب پذیرتر هستند شناسایی کنند. کودکان و افراد مسن در معرض خطرات بیشتری هستند. از سویی رنگین‌پوستان و مهاجرین و فقرا کمترین دسترسی را به منابعی دارند که بتواند آنها را در برابر این فجایع ایمن نگه دارد.

یک ضرب‌المثل چینی می‌گوید: بهترین زمان برای کاشت درخت بیست سال پیش است و دومین زمان بهتر همین الان است.

حالا که گذشته به بیهودگی گذشته است، دیگر زمانی برای هدر دادن نداریم آن هم در مقابل فجایعی که هر لحظه در حال رسیدن هستند.

تغییرات اقلیم فرا رسیده و بهترین زمان برای واکنش در برابر آن همین حالاست./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا