دسته‌بندی نشدهمحیط زیست

بام‌های سبز؛ راهکاری برای مقابله با گرمای ۲۰۲۱ در اتریش

مقامات شهری لینتس تصمیم گرفتند برای مقابله با گرمای تابستان سال پیش رو فضای سبز این شهر را گسترش دهند.

به گزارشایمنا، با توجه به تأثیرات شدید تغییرات آب و هوا، گرمای تابستان در بسیاری از شهرهای اروپا به یک مشکل پیچیده تبدیل شده است. موج‌های گرما در طول ماه‌های تابستان یک چالش بزرگ در نظر گرفته شده است به طوری که مقامات در سراسر قاره باید راه چاره‌ای پیدا کنند تا از شهروندان خود به ویژه افراد آسیب‌پذیرتر در برابر افزایش دما محافظت کنند.

مقامات شهر لینتس در کشور اتریش در حال برنامه‌ریزی برای برطرف کردن مشکلاتی هستند که در تابستان سال ۲۰۲۱ با آن رو به رو خواهند شد. یکی از این مشکلات افزایش دمای هوا است که بر سلامت ساکنان این شهر تأثیر منفی می‌گذارد. مدیران شهری تصمیم دارند به منظور تثبیت نوسانات دما در منطقه شهری، روی سقف ساختمان‌ها فضای سبز ایجاد کنند. به نظر می‌رسد که نما و سقف ساختمان‌ها در این شهر به شدت گرم می‌شود و گرمای ذخیره شده را در طول شب به آرامی آزاد می‌کند؛ بنابراین روش ایده آل برای کاهش دمای هوا در طول تابستان، ساخت بام سبز (green roof) و نمای سبز (green facade) روی ساختمان‌ها است.

از طرف دیگر، این گیاهان در طول زمستان نیز ساختمان را عایق‌بندی می‌کند، بنابراین باعث می‌شود در مصرف انرژی و هزینه‌های گرمایشی صرفه‌جویی شود. اگر اقدامات ذکر شده به درستی اجرا شود، علاوه بر این که هیچ آسیبی به خود بافت ساختمان وارد نخواهد شد، مشکلات مربوط به آب و هوا در فصل تابستان نیز به خوبی برطرف خواهد شد. بنابراین، مقامات شهری لینتس با ایجاد بام‌ها یا نماهای سبز با کمک‌های مالی حداکثر ۱۵ هزار یورو، در حال گسترش فضای سبز ساختمان‌ها هستند. علاوه بر این، متخصصان شهرداری به افرادی که مشتاق هستند در اجرای چنین پروژه‌های سازگار با آب و هوا شرکت کنند مشاوره رایگان ارائه می‌دهد./منبع : ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا