انرژی‌های پاک

بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی استان بوشهر با ۱۷میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح شد

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با اشاره به افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی استان بوشهر با ۱۷میلیارد تومان سرمایه‌گذاری گفت: این نیروگاه سالانه ۳۷۰۰مگاوات برق تولید می‌کند.

صادق زنده‌بودی در آیین افتتاح نیروگاه خورشیدی در روستای دشت‌پلنگ دشتی با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران در ساخت نیروگاه‌های خورشیدی در شهرها و روستاها اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ضمن حمایت از سرمایه‌گذاران در این حوزه، برق تولیدی آنان را به صورت تضمینی خریداری می‌کند.

وی، با اشاره به افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی استان بوشهر در دشت‌پلنگ خاطر نشان کرد: این پروژه با هدف پایداری شبکه، کاهش تلفات و رفع ضعف ولتاژ با ۱۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شده است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با بیان اینکه نیروگاه خورشیدی دشت‌پلنگ در زمینی به مساحت ۳.۶ هکتار احداث شده تصریح کرد: نیروگاه خورشیدی دشت‌پلنگ قادر است با تولید سالانه ۳ هزار و ۷۰۰ مگاوات، برق یک‌هزار ۲۰۰ خانوار را تامین کند.

زنده‌بودی ظرفیت نیروگاه خورشیدی دشت پلنگ را ۲ مگاوات دانست و بیان کرد: در کل استان بوشهر ۲۷.۲  مگاوات نیروگاه خورشیدی راه‌اندازی شده که ۲ هزار و ۳۸۰ کیلوولت معادل ۸۸ درصدآن در شهرستان دشتی قرار دارد.

وی افزود: در استان بوشهر به ظرفیت ۸۱ مگاوات مجوز احداث نیروگاه خورشیدی صادر شده که ۶۴ مورد آن منجر به قرارداد شده است./منبع : تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا