محیط زیست

به افزایش سه درجه ای دمای کره زمین نزدیک می شویم

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، انتشارات گازهای گلخانه ای به رکورد جدید رسید و دنیا به افزایش سه درجه ای دما نزدیک تر شد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، گزارشی که برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد منتشر کرده است می گوید دنیا به سمت تغییرات شدید اقلیمی پیش می رود آن هم در سالی که شاهد افزایش ذوب یخ های قطبی و آتش سوزی های جنگل در سیبری و ایالات متحده بودیم.

محققان مرکز اروپایی تغییرات اقلیم کوپرنیک اعلام کردند که ماه نوامبر به عنوان گرم ترین ماه در ۲۰۲۰ ثبت شده است.

انگر اندرسون  از برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد می‌گوید «سال ۲۰۲۰ یکی از گرم ترین سال های ثبت شده بود و آتش سوزی های، خشکسالی ها و طوفان ها در این سال ویرانی های بسیار شدیدتری به وجود آورده است».

گزارش سالانه «شکاف انتشارات» شکاف بین انتشارات پیش بینی شده و انتشاراتی که برای محدود نگه داشتن دمای کره زمین باید کاهش یابد را اندازه گیری می کند. این کاهش انتشارات بر اساس توافق اقلیمی پاریس خواهد بود.

بر اساس توافق جهانی اقلیم، کشورها باید به تعهدات طولانی مدت خود برای محدود ساختن افزایش متوسط دمای کره زمین به کمتر از ۲ درجه سانتی گراد عمل کنند.

اما از سال ۲۰۱۰ انتشارات جهانی گازهای گلخانه تا ۱.۴ درصد افزایش یافته است و سال گذشته این افزایش انتشارات به ۲.۶ درصد رسیده است. بیشتر این افزایش انتشارات به دلیل آتش سوزی جنگل ها بوده است.

کل انتشارات معادل دی اکسد کربن در سال ۲۰۱۹ به رکورد ۵۹.۱ گیگاتن رسید. هر چند امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش ۷ درصدی انتشارات در بخش صنایع، برق و حمل و نقل بوده ایم. اما این ۷ درصد فقط توانسته از افزایش ۰.۰۱ درجه سانتی گراد دما تا ۲۰۵۰ جلوگیری کند./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا