محیط زیست در صنعت و معدن

آغاز عملیات ساخت تصفیه خانه تکمیلی پساب مجتمع فولاد کویر

مدیر عامل مجتمع فولاد کویر از آغاز عملیات ساخت تصفیه خانه تکمیلی پساب این مجتمع در زمینی به وسعت ۲۰ هزار متر مربع خبر داد.

احمد خوروش،  اظهار کرد: تصفیه خانه تکمیلی پساب مجتمع فولاد کویر با ظرفیت ورودی ۹۰ لیتر بر ثانیه با هدف تصفیه پساب شهری کاشان و استفاده از این منبع آبی در صنعت ساخته می شود و با بهره برداری از این طرح، نیاز این مجتمع به آبهای زیرزمینی به طور کامل قطع می شود.

وی افزود: برای تامین آب ورودی این تصفیه خانه طی سال های اخیر بالغ بر ۱۷ کیلومتر لوله گذاری از محل تاسیسات فاضلاب شهری کاشان تا محل کارخانه انجام شده است.

خوروش تصریح کرد: بهره برداری از پساب فاضلاب شهری کاشان از یک سو موجب قطع نیاز به برداشت از منابع آب زیرزمینی منطقه شده و از سوی دیگر معضلات زیست محیطی ناشی از جاری شدن پساب شهری در محیط طبیعی و استفاده نادرست آن در بخش کشاورزی را برطرف می شود.

مدیر عامل مجتمع فولاد کویر تاکید کرد: ساخت این تصفیه خانه با رویکرد بومی سازی و ارتقای دانش فنی داخل کشور انجام شده و طراحی آن توسط مهندسان خارجی و بخش عمده ای از ساخت، تامین و نصب توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته است.

وی گفت: این تصفیه خانه با بهره گیری از تکنولوژی MBR راه اندازی می شود که یکی از به روزترین روش های تصفیه فاضلاب در دنیا است و از مزیت های این تکنولوژی نسبت به سایر روشهای تصفیه پساب، شوک پذیری بالا در کیفیت پساب ورودی، کاهش قابل توجه فضای مخازن و پایداری آنالیز خروجی است.

مدیر عامل مجتمع فولاد کویر افزود: آب حاصل از این تصفیه خانه در سیستم خنک کننده خطوط تولید مجتمع مورد استفاده و بازچرخانی مجدد قرار می گیرد و هیچ گونه پساب خروجی نخواهد داشت.

خوروش ادامه داد: مجتمع فولاد کویر همواره تلاش کرده است با عمل به مسئولیت های اجتماعی خود در حوزه های اقتصاد، جامعه و حیط زیست، در مسیر توسعه  پایدار حرکت کرده و زمینه توسعه مطلوب را در منطقه و کشور فراهم کند./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا