محیط زیست در صنعت و معدن

کوکاکولا، پپسی و نستله بزرگ ترین آلاینده های کره زمین

شرکت های کوکاکولا، پپسی کولا و نستله متهم هستند که هیچ اقدامی برای کاهش زباله های پلاستیکی خود انجام نداده اند. و برای سومین سالی متوالی به عنوان آلاینده ترین شرکت های دنیا نامشان ثبت شده است.

به گزارش «انرژی امروز» در حالی که همیشه انگشت اتهام به سوی شرکت های نفتی آلاینده محیط زیست دراز است، به نظر می رسد شرکت های صنایع غذایی گوشه امنی برای خود یافته اند.

درحالی که تمرکز محیط زیست بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای سوخت های فسیلی است، شرکت های صنایع غذایی در محدوده امن خود همچنان به آلوده کردن آب و خاک با پلاستیک ها ادامه می دهند. معضلی که دست کم فعلا چشم انداز روشنی برایش وجود ندارد.

بر همین اساس، گازدین در گزارشی نوشته است که بریک فری فرام پلاستیک، (Break Free From Plastic ) شرکت تولید نوشیدنی کوکاکولا را در صدر جدول آلاینده های پلاستیکی دنیا قرار داده است. این سازمان می گوید بطری های پلاستیکی کوکاکولا در همه جای دنیا پیدا می شود، از سواحل گرفته تا رودخانه ها، تا پارک ها… همه جای ۵۱ کشور از ۵۵ کشور بررسی شده.

سال گذشته بطری های کوکاکولا در بین ۵۱ کشور بررسی شده، در ۳۷ کشور بیشتر از همه پیدا شده بودند.

آمارهای دقیقتر می گویند برند کوکاکولا در ۱۳۸۳۴ قطعه پلاستیکی، پپسی کولا در ۵۱۵۵ قطعه و نستله در ۸۶۳۳ قطعه پلاستیک وجود داشتند.

این بررسی ها را ۱۵ هزار داوطلب در سراسر دنیا انجام داده اند و بیشترین تعداد پلاستیک های دنیا را از برندهای معتبر جمع آوری کرده اند.

امسال این گروه توانستند ۳۴۶۴۹۴ قطعه زباله پلاستیکی جمع آوری کنند که در ۶۳ درصد آنها برند مصرفی مشخص بود.

سال گذشته هم اعلام شده بود که برند کوکاکولا، پپسی کولا، نستله و یونیلیور مسوول تولید یک میلیون تن آلودگی پلاستیکی در شش کشور در حال توسعه هستند.

در مطالعه ای در سال ۲۰۱۷ نشان داده شد که بیش از ۹۱ درصد تمام پلاستیک هایی که تاکنون تولید شده اند بازچرخش یا بازیافت نمی شوند و سرنوشت آنها یا به زباله سوزها ختم می شود یا دفن می شوند یا وارد طبیعت می شوند./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا