محیط زیست

بریتانیا باید برای کنار گذاشتن فسیلی ها دنباله رو دانمارک باشد

فعالین محیط زیست می گویند اگر بریتانیا می خواهد به تعهدات محیط زیستی خود عمل کند باید اکتشاف نفت و گاز در دریای شمال را کنار گذارد و دنباله رو دانمارک باشد.

به گزارش «انرژی امروز» از گاردین، این هشدار سر راست و بی پرده را صلح سبز منتشر کرده است.

هفته گذشته اعلام شد که دانمارک قصد دارد اکتشافات جدید نفت و گاز را در دریای شمال متوقف کند تا بتواند به تعهدات خود برای مقابله با انتشارات گازهای گلخانه ای عمل کند.

صلح سبزی ها معتقدند تصمیم دانمارک باید مایه خجالت بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا باشد، او هفته گذشته اعلام کرد که بریتانیا برای مقابله با تغییرات اقلیم و رسیدن به اهداف خود انتشارات خود را تا سال ۲۰۳۰ حدود ۶۸ درصد کاهش می دهند، نرخی که سریع تر از هر اقتصاد بزرگ دیگری است.

اما با این حال بریتانیا هیچ برنامه ای برای پایان دادن به اکتشاف نفت و گاز در دریای شمال ارائه نکرد.

صلح سبزی ها می‌گویند دانمارک با تصمیمی که گرفته است تصورات بوریس جانسون در رهبری اقدامات مقابله ای با تغییرات اقلیم را به چالش کشیده است.

کن پنتون، فعال محیط زیست از سازمان غیر دولتی بین المللی (NGO) شاهدان جهانی (Global Witness) می گوید اگر بریتانیا می خواهد رهبر واقعی در مقابله با تغییرات اقلیم در دنیا باشد باید از دانمارک تبعیت کند و اکتشاف نفت و گاز را در دریای شمال متوقف کند.

دانمارک هفته گذشته از توقف اکتشافات جدید نفت و گاز در دریای شمال خبر داد. این کشور در ۲۰ میدان نفت و گاز در دریای شمال، ۵۵ سکو دارد.

برعکس دانمارک، تمرکز جانسون بر اعلام اهداف جدید برای انتشارات است که هزینه های کاهش این انتشارات در سال های گذشته به شدت کاهش یافته است. بنابراین اهداف بریتانیا برای کاهش انتشارات تا ۵۷ درصد در مقایسه با سطح سال ۱۹۹۰ بسیار آسان تر خواهد بود./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا