محیط زیست در صنعت و معدن

مجوز خاموشی نیروگاه های زغال سنگ در آلمان صادر شد

تنظیم کننده انرژی آلمان روز گذشته اعلام کرد نیروگاه های زغال سنگ این کشور با مجموع ظرفیت ۴۷۷۸ مگاوات، بعنوان بخشی از سیاست خارج کردن ظرفیت آلاینده های کربن از بازار، ممکن است در ۱ ژانویه ۲۰۲۱ تعطیل شوند.

به گزارش زیست آنلاین، آژانس شبکه فدرال آلمان، در بیانیه ای اعلام کرد مبلغی که اپراتورها برای تعطیل کردن نیروگاه های خود دریافت می کنند ۶۶ هزار یورو به ازای هر مگاوات است که در کل ۳۱۷ میلیون یورو هزینه خواهد شد.

آلمان تصمیم گرفته است تا سال ۲۰۳۸، زغال سنگ را به عنوان منبع انرژی، به طور کامل کنار بگذارد.

طرح های جداگانه جبران خاموشی نیروگاه ها در صنایع مختلف، که شامل استخراج داخلی و سوزاندن لیگنت است، هنوز توسط کمیسیون اروپا در دست بررسی است.

مسئولین واتن فال، صاحب یکی از نیروگاه هایی که باید خاموش شود، در بیانیه ای گفتند که پرداخت مبالغ، این امکان را می دهد تا دو نیروگاه منطقه موربورگ هامبورگ، زودتر از آنچه پیش از این برنامه ریزی شده بود، خاموش شوند.

موربورگ حداکثر در تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۲۱ تعطیل خواهد شد، مگر اینکه شرکت های مربوط به شبکه، به تعطیلی خود به دلایل امنیتی شبکه اعتراض کنند، که باید تا حداکثر تا اوایل مارس ۲۰۲۱ اعتراض خود را کتبا اعلام کنند.

نمایندگان آلمان، حدود ۵ ماه پیش لایحه ای را برای عدم استفاده این کشور از زغال سنگ به عنوان منبع انرژی برای تحقق اهداف آب و هوایی تصویب کردند.

این لایحه شامل ۵۰ میلیارد یورو بسته حمایتی برای بهره برداران معادن و نیروگاه ها، مناطق آسیب پذیر و کارمندان برای کاهش اثرات تغییر و گذر از زغال سنگ به انرژی های تجدیدپذیر است./زیست انلاین

Reuters

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا