محیط زیست

کمترین میزان تولید گازهای گلخانه‌ای اروپا در سه دهه گذشته

در اتحادیه اروپا میزان انتشار گازهای گلخانه ای در ۲۰۱۹ به کمترین میزان در سه دهه گذشته رسیده است.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، این گزارش بر اساس آخرین آمار کمیسیون اروپا است که نشان می دهد انتشار در سال گذشته ۳.۷ درصد کاهش یافته است در حالی که تولید ناخالص داخلی ۱.۵ درصد رشد داشته است.

اکنون میزان آلایندگی نسبت به سال ۱۹۹۰ با کاهش ۲۴ درصدی روبرو شده است، در حالی که در سیستم تجارت آلاینده های اتحادیه اروپا (ETS) بیشترین کاهش در سال ۲۰۱۹ مشاهده شده است، که ۹.۱ درصد یا حدود ۱۵۲ میلیون تن دی اکسید کربن کاهش یافته است.

این کاهش عمدتا توسط بخش نیرو انجام شد، جایی که میزان انتشار تقریبا ۱۵٪ کاهش یافت، این کاهش در درجه اول به دلیل جایگزینی تولید برق از سوخت زغال سنگ با انرژی حاصل از تجدیدپذیر و گاز است، در حالی که انتشار در صنعت تقریبا ۲٪ کاهش یافت.

میزان آلایندگی تأیید شده از هواپیمایی، که در حال حاضر پروازهای منطقه اقتصادی اروپا را پوشش می دهد، به رشد متوسطی ادامه داد و در مقایسه با سال ۲۰۱۸ ، ۱٪ افزایش یافت.

انتشاراتی که تحت پوشش ETS اتحادیه اروپا نیستند، مانند تولیدات غیر ETS صنعت، حمل و نقل، ساختمان ها، کشاورزی و زباله ها، تغییر قابل توجهی نسبت به سطح انتشار در سال ۲۰۱۸ نداشته‌اند.

فرانس تیمرمنز، معاون اجرایی معاملات سبز اروپا اظهار کرد: اتحادیه اروپا اثبات می کند که می توان میزان انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش داد و در عین حال اقتصاد را رشد داد. با این حال، گزارش امروز دوباره تأیید می کند که ما باید تلاش خود را در تمام بخشهای اقتصاد افزایش دهیم تا به هدف مشترک خود یعنی تولید صفر کربن تا سال ۲۰۵۰ برسیم.

وی همچنین افزود: اگر ما به تعهد خود پایبند بمانیم و فرصت های بهبود را برای راه اندازی مجدد اقتصاد خود به شیوه ای سبزتر، مقاوم تر و ایجاد یک آینده سالم و پایدار برای همه عملی کنیم، به هدف خود خواهیم رسید./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا