محیط زیست

چینی ها به جنگ سالی ۶۳ میلیون تن مواد پلاستیکی می روند

رستوران‌ها، تجارت‌خانه ها و شرکت های تحویل کالا باید از این پس میزان مصرف کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف خود را به دولت چین گزارش دهند و بر اساس دستور وزارت صنعت چین در برنامه بازچرخش پلاستیک عضو شوند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، وزارت تجارت چین روز دوشنبه بیانیه ای صادر کرده که بر اساس آن در کل کشور خرده فروش‌ها مجبور به گزارش میزان مصرف پلاستیک هستند. این الزام بخشی از برنامه بازچرخش پلاستیک در چین است.

آلودگی پلاستیک تبدیل شده است به یکی از بزرگ ترین چالش های چینی‌ها و در این کشور مقادیر بسیار زیادی پلاستیک در سال در زمین دفن می شود یا اینکه در رودخانه ها انباشه شده است.

از سویی افزایش میزان غذاهای بیرون در چین بر این مشکلات افزوده است.

در ماه سپتامبر وزارت صنعت چین اعلام کرده بود که احتمالا در شهرهای بزرگ این کشور استفاده از کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف و ظروف خوراکی یکبار مصرف تا پایان سال ممنوع خواهد شد.

رییس انجمن پلاستیک چین می گوید این ممنوعیت فقط بخش قابل مشاهده این چالش را در بر می گیرد و فقط بخشی از تلاش های دولت برای مقابله با آلودگی پلاستیک است.

از ماه سپتامبر در چین استفاده از پلاستیک برای گرم نگه داشتن گیاهان در سرما هم ممنوع شده است. کشاورزان چینی سالانه حدود ۱.۵ میلیون تن پلاستیک مصرف می کنند و بعد آنها را در طبیعت رها می کنند.

در ماه سپتامبر اتفاق دیگری هم در چین افتاده است و آن قانون جدید زباله های جامد است که بر اساس آن کسانی که این قانون را بشکنند جریمه ده برابری باید پرداخت کنند.

در سال ۲۰۱۹ چین به تنهایی ۶۳ میلیون تن پلاستیک تولید کرد اما میزان بازچرخش این پلاستیک ها فقط ۳۰ درصد بود.

در این کشور سالانه ۲۰ میلیون تن کیسه پلاستیکی یکبار مصرف تولید می شود که در طبیعیت قابل تجزیه نیست. از این بین ۳ میلیون تن آن مربوط به کیسه های خرید است./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا