محیط زیست

تغییرات اقلیمی باعث می شود درختان زودتر برگ های خود را از دست بدهند

یک مطالعه جدید نشان می دهد که برگ درختان با گرم شدن کره زمین زودتر ریزش می کند و این با پیش فرض های قبلی مبنی بر به تاخیر افتادن ریزش برگ ها با افزایش دما، تناقض دارد.

به گزارش زیست آنلاین، هر ساله، در فرایندی که به پیری معروف است، برگهای درختان برگریز قبل از افتادن از درخت در آستانه زمستان، زرد ، نارنجی و قرمز می شوند زیرا رشد آن ها متوقف شده و مواد مغذی از شاخ و برگ گیاهان بیرون می آید. پیری برگ همچنین پایان دوره ای است که گیاهان از طریق فتوسنتز دی اکسید کربن را جذب می کنند.

به گفته محققان، گرم شدن کره زمین منجر به افزایش فصول طولانی تر شده است. برگ های بهاری در درختان اروپایی در مقایسه با ۱۰۰ سال پیش. حدود دو هفته زودتر نمایان می شوند.

کنستانتین زونر، اوکلوژیست، می گوید: مدلهای قبلی فرض می کردند که چون پاییزها در طول قرن آینده گرم و گرم ترمی شوند، فصول رشد به طور کلی طولانی تر می شوند و پاییز دو تا سه هفته به تأخیر می افتد “

با این حال ، زونر و تیمی از محققان گفته اند که یافته های آنها خلاف این پیش بینی را نشان می دهد.

زونر می گوید: ما در واقع پیش بینی می کنیم، تا پایان قرن، حتی ممکن است برگها سه تا شش روز زودتر بریزند.

متخصصان با استفاده از ترکیبی از مشاهدات میدانی، مطالعات آزمایشگاهی و مدل سازی، اطلاعات شش گونه درخت برگریز اروپایی از جمله، شاه بلوط اسب، توس نقره ای، راش اروپایی، کاج اروپایی، بلوط انگلیسی و سمان کوهی را که در شش دهه گذشته تحت بررسی بودند، مطالعه کردند.

این متخصصان دریافتند که افزایش بهره وری بهار و تابستان که در نتیجه افزایش دی اکسید کربن، دما و نور رخ می دهد، درختان را وادار می کند برگهای خود را زودتر از دست بدهند.

زونر گفت که فرض بر این بود که دمای پاییز و طول روز عوامل اصلی محیطی هستند که باعث می شوند درختان برگهای خود را ازد دست بدهند. اکنون، محققان عامل سوم را شناسایی کرده اند، حاصلخیزی “خود محدود کننده”. اگر گیاهان در طول بهار و تابستان دی اکسید کربن بیشتری در سنتز جذب کنند، برگ های خود را زودتر از دست می دهند. ما نمی توانیم دی اکسید کربن زیاد منتشر کنیم و انتظار داشته باشیم که درختان جذب بیشتری انجام دهند، محدودیت هایی وجود دارد./زیست انلاین

منبع: cnn

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا