انرژی‌های پاک

بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی درودزن فارس

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: نیروگاه یک مگاواتی خورشیدی خوشه پرور واقع در جاده درودزن به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، علیرضا خواجه با اشاره به فراهم بودن زیرساخت برای ورود بخش خصوصی به تولید انرژی برق، گفت: یکی از سیاست‌های وزارت نیرو، استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی، بادی، آبی و بیوگاز به عنوان انرژی‌های تجدیدپذیر است.

وی ادامه داد: تاکنون ۶ نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت ۱۱ مگاوات در محدوده شرکت توزیع نیروی برق شیراز و با همراهی بخش خصوصی احداث و به بهره‌برداری رسیده است، همچنین در زمینه نیروگاه خورشیدی ویژه مشترکان نیز تعداد ۲۰۰ نیروگاه با ظرفیت ۱۶۰۰ کیلووات به بهره برداری رسیده و ۱۰۰ نیروگاه دیگر نیز در مراحل پایانی بوده که به‌زودی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: با هدف ایجاد اشتغال و کارآفرینی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) طرح برکت آفتاب با همکاری آن کمیته اجرا شده است در این راستا مددجویان واجد شرایط با اخذ تسهیلات بانکی می‌توانند نسبت به نصب سامانه خورشیدی بر پشت بام منازل خود اقدام نموده و درآمد حاصل از تولید و تزریق برق به شبکه به حساب آنها واریز می‌شود.

خواجه با اشاره به حمایت شرکت توزیع نیروی برق شیراز از سرمایه گذاران بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های خورشیدی، گفت: بر اساس دستورالعمل‌های موجود، برق تولید شده در نیروگاه‌های خورشیدی به‌صورت تضمینی از طریق سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق خریداری می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی واقع در جاده درودزن، بعد از انجام آزمایش‌های لازم، تنظیم و تست نجهیزات و رله‌های حفاظتی، به شبکه توزیع متصل و به بهره برداری رسید.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: این نیروگاه از طریق خط ۴۰۳ ایستگاه فوق توزیع مجتمع گوشت مرودشت برق تولیدی خود را به شبکه تزریق می‌کند.

خواجه با اشاره به نقش تاثیرگذار انرژی‌های تجدیدپذیر در کاهش گازهای گلخانه‌ای، کاهش تلفات، اصلاح ولتاژ شبکه و پدافند غیرعامل گفت: شرکت توزیع نیروی برق شیراز از سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه نیروگاه‌های تجدیدپذیر استقبال می‌کند./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا