محیط زیست

کاهش ۱۵ درصدی سرانه تولید پسماند در تهران/ نیاز جدی به نوسازی ناوگان حمل پسماند

رییس اداره محیط زیست انسانی استان تهران با اشاره به اینکه میزان پسماند دفن شده روزانه شهر تهران نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته سرانه تولید پسماند در شهر تهران طی سه سال گذشته حدود ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

فاطمه اکبرپور ، درباره وضعیت حجم پسماند شهر تهران اظهارکرد: حجم پسماند دفنی شهر تهران با اجرای طرح «کاپ» و طرح‌های تفکیک و فعالیت غرفه‌های بازیافت در مقایسه با سال‌های گذشته – که ۸۰۰۰ تن در روز بود – کاهش یافته است.

وی ادامه داد: کاهش روزانه میزان پسماند دفن شده شهر تهران به‌علت انجام تفکیک اولیه در مبدا، در مقصد و جداسازی زباله‌های قابل بازیافت است که تا حدودی باعث کاهش میزان پسماند منتقل شده برای دفع شده است.

اکبرپور با بیان اینکه سرانه تولید پسماند در شهر تهران در سال‌های گذشته به ۸۵۰ تا ۹۰۰ گرم در روز رسیده بود، خاطرنشان کرد: بررسی‌های صورت گرفته توسط مشاوران طرح جامع پسماند شهر تهران نشان می‌دهد که  که سرانه تولید پسماند در شهر تهران طی سه سال گذشته از ۹۰۰ گرم به۷۶۰ گرم در روز کاهش پیدا کرده است.

ناوگان حمل و نقل پسماند نیاز جدی به نوسازی دارد

رییس اداره محیط زیست انسانی استان تهران همچنین درباره آخرین وضعیت خودروهای حمل پسماند شهر تهران که پیش از این آن‌ها را فرسوده و دچار مشکل نشت شیرابه توصیف کرده بود، گفت:  براساس شکایت‌های مردمی که به ما درباره نشت شیرابه از خودروهای حمل پسماند گزارش شد و مکاتبات با پلیس راهور مبنی بر لزوم پیگیری این مساله به‌منظور جلوگیری از تصادفات احتمالی، اداره محیط زیست استان تهران بلافاصله مساله نشت شیرابه از خودروهای حمل پسماند را به شهرداری تهران اعلام و آن را پیگیری کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اعمال تغییراتی برخی از پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری، ناوگان حمل و نقل خود را تجهیز و نوسازی کردند همچنین با تعدادی پیمانکار جدید قراردادهایی بسته شد و از آن زمان تاکنون هیچ گزارشی چه از طرف مردم و چه از سوی نهادهای دیگر مبنی بر نشت شیرابه از خودروهای حمل پسماند نداشته‌ایم.

اکبرپور در پایان یادآور شد: عدم اعلام شکایت به معنای نبود مشکل نیست و از این رو گزارش نشدن شکایات جدید درباره نشت شیرابه از خودروهای حمل پسماند این حقیقت را تغییر نمی‌دهد که ناوگان حمل و نقل پسماند در کل استان تهران فرسوده است و نیاز جدی به نوسازی دارد./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا