محیط زیست

کاهش میزان انتشار دی اکسید نیتروژن بعد از قرنطینه به دلیل بیماری Covid-19

قرنطینه های دوران ویروس کرونا باعث کاهش ۲۰ درصدی غلظت دی اکسید نیتروژن در سطح جهانی شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، طبق تحقیقات جدید ناسا، که نشان می دهد کاهش غلظت دی اکسید نیتروژن در شهرها به بیشترین میزان خود که بین ۲۰ تا ۶۰ درصد بوده است رسیده است در این آزمایش حدود ۵۰ مرکز از ۶۱ مرکز شهری مورد آزمایش قرار گرفته است.

دی اکسید نیتروژن گاز آلاینده ای است که از نیتروژن و اکسیژن تشکیل شده است – در صورت سوختن سوخت های فسیلی، مانند زغال سنگ، روغن، گاز یا گازوئیل در دمای بالا، تشکیل می شود.

محققان از مدل های رایانه ای برای تولید یک سال بدون Covid برای مقایسه با داده های ۵،۷۵۶ سایت مشاهده در زمین در سال ۲۰۲۰ استفاده کردند.

ووهان، در چین، که در مرکز همه گیری قرار داشت، اولین شهری بود که انتشار دی اکسید نیتروژن ۶۰٪ کمتر از مقادیر شبیه سازی شده را نشان داد.

این گزارش همچنین حاکی از کاهش ۶۰ درصدی میلان و کاهش ۴۵ درصدی در نیویورک با اعمال محدودیت های محلی آنها است.

نویسنده ارشد این مطالعه، کریستوف کلر اظهار کرد: از برخی جهات، از میزان افت آن متعجب شدم.  بسیاری از کشورها در طی دهه های گذشته به دلیل مقررات هوای پاک کار بسیار خوبی در کاهش غلظت دی اکسید نیتروژن انجام داده اند، اما آنچه نتایج ما به وضوح نشان می دهد این است که هنوز سهم قابل توجهی از رفتارهای انسانی وجود دارد./منبع : انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا