محیط زیست در صنعت و معدن

صادرات کلر دوستدار محیط زیست به ۱۵ کشور

یکی از شرکت‌های دانش بنیان تولید کلر و سود سوزآور عاری از ناخالصی جیوه و دوستدار محیط زیست را در دستور کار خود قرار داده و در حال حاضر این محصول به ۱۵ کشور صادر می‌شود.

ابوالفضل باباپور، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این شرکت توسط وزارت نیرو برای تامین کلر شرکت‌های آب و فاضلاب در تبریز ایجاد شده است، گفت: این شرکت یکی از مجموعه‌های پیشرو در صنعت کلرآلکالی با رویکرد سبز در منطقه محسوب می‌شود و محصولاتی در صنایع مختلف آب و فاضلاب، شوینده و بهداشتی، نیروگاه‌ها، دارویی و غذایی، پتروشیمی، پالایشگاه نفت و گاز، رنگ‌سازی، کاغذسازی و نساجی عرضه کردیم.

وی کلر را به عنوان عامل گندزدا دارای کاربرد در صنعت آب و فاضلاب، سفیدکننده در صنعت نساجی، عامل اکسیداسیون در واکنش‌های شیمیایی و در فرآیند تولید بیش از ۳۰ هزار ماده شیمیایی دانست و اظهار کرد: کلر به شکل نمک‌های کلرید در طبیعت و بدن انسان وجود دارد. کلر در دما و فشار عادی گازی زرد رنگ و متمایل به سبز و دارای بوی سوزش‌آور و تحریک‌کننده و از نظر شیمیایی نیز بسیار فعال است و در طبیعت بصورت ترکیب با عناصر دیگر یافت می‌شود.

به گفته وی، تولید هیدروژن، سود و کلر، پارافین کلره، آب اکسیژنه ۳۵ تا ۵۰ درصد از محصولات دانش‌بنیان این شرکت به شمار می‌رود. 

باباپور خاطر نشان کرد: ما در تلاش هستیم تا همزمان با گسترش دامنه فعالیت‌های داخلی‌مان، مسیر صادرات محصولاتمان را هموارتر کنیم و به بازارهای بین‌المللی خود بیفزاییم. ما هم‌اکنون محصولات خود را به ۱۵ کشور جهان از جمله عراق، سوریه، افغانستان، اوکراین، پاکستان، گرجستان، ارمنستان و غیره صادر می‌کنیم.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، این فعال دانش‌بنیان ادامه داد: استفاده از آخرین فناوری دوست‌دار محیط زیست در تولید کلر و سودسوزآور باعث شده تولیدات شرکت عاری از هرگونه ناخالصی جیوه باشد و در نتیجه محصول تولید شده آسیبی به محیط زیست نرساند./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا