محیط زیست در صنعت و معدن

اکسیدنتال آماده هدف انتشارات خالص صفر می شود

غول نفتی آمریکایی اکسیدنتال اعلام کرده است که به دنبال هدف انتشارات خالص صفر برای گازهای گلخانه‌ای است.

به گزارش «انرژی امروز» شرکت اکسیدنتال پترولیوم بیانیه‌ای منتشر کرده و خود را در جمع غول های نفتی قرار داده است که قصد دارند مشکلات مربوط به تغییرات اقلیم را جزو نگرانی‌های خود قرار دهند.

بر همین اساس و به نقل از رویترز این شرکت اعلام کرده است که تا سال ۲۰۴۰ انتشارات گازهای گلخانه‌ای را از عملیات‌های نفتی خود به صفر خالص خواهد رساند. این شرکت در حال حاضر آخرین شرکتی است که چنین اهدافی برای خود تعریف کرده است.

تولید کنندگان نفت و گاز از سوی سهامداران خود تحت فشار هستند، چون آنها می‌خواند صنعتی که بر آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند پاک‌تر باشد و درنتیجه اهداف انتشاراتی جدیدی برای خود تعریف کرده‌اند. این اهداف در زمانی تعریف می‌شود که شیوع پاندمی کرونا تولیدات این شرکت ها را با کاهش بزرگی مواجه کرده است.

اکسیدنتال می‌گوید که تا انتهای ماه نوامبر جزئیات اهداف انتشارات خالص صفر را منتشر خواهد کرد.

پیش از این اکسیدنتال از اجرای پروژه ای بزرگ در زمینه جذب مستقیم کربن از اتمسفر خبر داده بود.

کربن جذب شده از حوزه نفتی پرمیان را می‌توان در زیر زمین ذخیره کرد و یا برای افزایش فشار در میادین نفتی و تسریع فرایند تولید به کار گرفت.

این پروژه هزینه بازیافت نفت اکسیدنتال را کاهش می‌دهد و ردپای کربن شرکت را نیز کاهش می‌دهد.

رویال داچ شل هم جزو غول های اروپایی است که برای سال ۲۰۵۰ برنامه کاهش انتشارات دارد. بریتیش پترولیوم هم قرار است ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر خود را تا سال ۲۰۳۰ به ۲۰ برابر برساند و تولید نفت خود را تا ۴۰ درصد کاهش دهد./منبع : انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا