محیط زیست

آبگرمکن‌های خورشیدی به کمک جنگل‌های طارم می‌آید

رئیس اداره منابع‌طبیعی طارم از نصب آبگرمکن‌های خورشیدی در روستاهای این شهرستان خبر داد.

ضیاءالدین حسنلو ، با اشاره به نصب ۱۴۳ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در برخی از روستاهای طارم، اظهار کرد: از این تعداد ۸۸ دستگاه در سرخ‌آباد، ۳۹ دستگاه در تازه‌کند، سه دستگاه در روستای بندرگاه، پنج دستگاه در روستای چرزه و ۱۵ دستگاه نیز در روستای پرچینه نصب شده است.

وی با بیان اینکه سالیان طولانی است که قطع درختان جنگلی به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در طارم تبدیل شده است، عنوان کرد: این امر می‌تواند آینده جنگل‌های طارم را به خطر بیاندازد.

این مسئول با تاکید بر اینکه از مهم‌ترین اهداف نصب آبگرمکن‌های خورشیدی در مناطق مختلف طارم می‌توان به جلوگیری از قطع درختان جنگلی اشاره کرد، ادامه داد: اکثر روستاهای طارم نزدیک جنگل‌ها بوده و همین امر سبب می‌شود روستانشینان برای تامین بخشی از سوخت مورد نیاز خود اقدام به قطع درختان کنند که با نصب این آبگرمکن‌ها  تا حد بسیار زیادی قطع اشجار کاهش می‌یابد.

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم اضافه کرد: منبع اصلی تغذیه این آبگرمکن‌ها خورشید است که جزو انرژی‌های پاک به شمار رفته و در حفظ محیط زیست نیز تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه فقط هزینه نصب آبگرمکن‌ها از اهالی گرفته می‌شود که آن هم بسیار اندک است، یادآور شد: تامین بقیه هزینه‌ها به عهده منابع‌طبیعی است.

حسنلو با اشاره به اینکه خوشبختانه روستانشینان استقبال بسیار خوبی از نصب این آبگرمکن‌ها به عمل آورده‌اند، خاطرنشان کرد: نصب این آبگرمکن‌ها در بهبود زندگی روستاییان نیز تاثیرگذار است./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا