محیط زیست

آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها، بزرگترین تولیدکنندگانِ زباله پلاستیکی در جهان

براساس گزارشی که نشریه گاردین به تازگی منتشر کرده است در ایالات متحده و انگلیس در مقایسه با هر کشور دیگر به ازای هر نفر، میزان بیشتری از زباله پلاستیکی تولید می‌شود.

همچنین نتایج بررسی ها حاکی از آن است که در ایالات متحده بیشترین زباله پلاستیکی تولید می شود و شهروندان این کشور از نظر مشارکت در آلودگی پلاستیکی اقیانوس ها در رتبه سوم جهان قرار می‌گیرند.

نتایج بررسی های پیش از این نشان داده بود که کشورهای آسیایی در آلودگی پلاستیکی دریایی بیشترین نقش را دارند و ایالات متحده در جایگاه بیستم قرار دارد اما این درحالیست که در این گزارش‌ها، موضوع صادرات زباله از ایالات متحده یا تخلیه غیرقانونی زباله در این کشور در نظر گرفته نشده است.

بر اساس آخرین اطلاعات موجود که مربوط به سال ۲۰۱۶ است، بیش از نیمی از پلاستیک های جمع آوری شده برای بازیافت در ایالات متحده به خارج از کشور و بیشتر به کشورهایی ارسال شده که در حال حاضر برای مدیریت موثر زباله‌های پلاستیکی تلاش می‌کنند.

کارشناسان زیست محیطی تاکید دارند: ایالات متحده چهار درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد و ۱۷ درصد از زباله های پلاستیکی خود را تولید می کند. از این رو لازم است ایالات متحده نقش بیشتری در حل بحران جهانی آلودگی پلاستیکی بازی کند.

به گفته محققان مشارکت یک کشور در تولید زباله های پلاستیکی به مرزهای خود محدود نمی شود. به طور مثال صادرات زباله پلاستیکی از ایالات متحده می تواند در تشدید مشکل جهانی زباله در اقیانوس ها نقش داشته باشد.

به نوشته روزنامه گاردین، زباله های پلاستیکی تمام کره زمین از عمیق ترین قسمت اقیانوس ها گرفته تا برف قطب شمال و خاک رشته کوه های آلپ را آلوده کرده است و به حیوانات آسیب می زند. همچنین نگرانی هایی در مورد میزان میکروپلاستیک هایی که از طریق آب، غذا و تنفس وارد بدن جانداران از جمله انسان می‌شود در حال افزایش است./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا