محیط زیست

سازمان ملل: تعهدات اقلیمی آسیا نشانه ای بسیار مهم است

رییس اقلیم سازمان ملل می گوید: تعهداتی که چین، ژاپن و کره جنوبی برای مقابله با تغییرات اقلیم و رسیدن به کربن صفر داده اند «نشانه های بسیار مهمی» از رهبرانی است که به احیای اقدامات برای مقابله با تغییرات اقلیم منجر خواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، پاتریشیا اسپینوزا، مدیر اجرایی چهارچوب کنوانسیون تغییرات اقلیمی (UNFCCC) با استقبال از اعلام اهداف اقلیمی کشورهای ژاپن و کره جنوبی گفت: این اهداف کربن تولیدی در این کشورها را تا سال ۲۰۵۰ خنثی می کند و چین هم قرار است تا سال ۲۰۶۰ به این هدف برسد.

اسپینوزا به رویترز می گوید این نشانه ای بسیار مهم است و اثرات واقعی بر سطح تولید جهانی انتشارات دارد. و از سویی این اهداف از این جهت مهم هستند که در زمانه ای اعلام می شوند که ما به چنین کمک هایی از سویی رهبران جهان نیاز داریم. سیاستمداران سال ۲۰۲۰ را سال امیدبخشی برای قرار گیری به عنوان سال محوری در اجرای توافقات جهانی برای کاهش اثرات تغییرات اقلیم می دانستند که در توافق پاریس به آن اشاره شده است.

با این حال شیوع پاندمی کرونا در این اهداف اختشاش و بی نظمی ایجاد کرده است و برخی کشورها به دنبال به تعویق انداختن تعهداتی هستند که در توافق اقلیمی پاریس قبول کرده اند.

از سویی توافق اقلیمی پاریس تحت تاثیر خروج ایالات متحده از توافق توسط دونالد ترامپ، رییس جمهور این کشور است.

جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات سوم نوامبر می گوید در صورت پیروزی در انتخابات ایالات متحده را به این توافق بازخواهد گرداند.

اسپینوزا می گوید تعهدات آسیایی ها امیدواری برای انجام تعهدات دیگر کشورها را نیز را به همراه دارد./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا