محیط زیست در صنعت و معدن

برخورد جدی محیط زیست استان تهران با واحدهای آلاینده

افزایش غلظت آلاینده های هوا و آلودگی هوای این روزهای تهران باعث شد تا گشت و پایش های شبانه ماموران محیط زیست استان تهران در چهارشهرستان منجر به پلمب و جمع آوری واحدهای متخلف شود.

شیدا اکار – رییس اداره محیط زیست شهرستان شهریار – از گشت و پایش شبانه در روزهای گذشته در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: نظارت و پایش محیط زیست بر واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان شهریار با توجه به شرایط جوی پایدار و افزایش غلظت آلاینده ها از روزهای گذشته به طور شبانه روزی آغاز شده است. 

وی ادامه داد: در گشت های اخیر محورهای اتوبان ساوه، صباشهر، باغستان، ویره، شاهد شهر و شهریار مورد پایش قرار گرفتند که ١٧ مورد آتش زدن ضایعات و لاستیک توسط نیروهای این اداره و آتش نشانی اطفا شد و جز در دو مورد در سایر موارد عاملان آتش سوزی در محل شناسایی نشدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار گفت: ١٨ مورد بازدید مجدد از واحدهای تولید بتن نیز در این گشت ها صورت پذیرفت که خوشبختانه موردی از آلودگی زیست محیطی مشاهده نشد.

برخورد جدی با واحدهای آلاینده اسلامشهر

الهه بیگی- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستاناسلامشهر– نیز با تشریح گشت های مستمر و شبانه محیط زیست این شهرستان اظهارکرد: باتوجه به وضعیت پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران و شهرستان‌های اطراف کارشناسان و ماموران اجرایی این اداره حین ماموریت ویژه شبانه اخیر ضمن بازدید از فعالیت کلیه معادن شن وماسه شهرستان به منظور بررسی رعایت الزامات زیست محیطی از سوی آنان، با پنج مورد پسماندسوزی در ابتدای احمدآباد مستوفی و نوروزآباد مواجه شدند و اقدام به مهار آن کردند. 

وی در ادامه گفت: با توجه به شرایط اضطرار آلودگی هوا در نیمه دوم سال، مامورین اجرایی و کارشناسان این اداره در دو شیفت صبح و شب در حال گشت زنی هستند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت آلاینده، ضمن برخورد قانونی، موضوع به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی تحت عنوان تهدید علیه بهداشت وسلامت عمومی مورد پیگیری قضایی قرار خواهد گرفت.

جمع آوری واحدهای آلاینده دپوی پسماند در شهرستان ری

همچنین با نظارت و پیگیری محیط زیست استان تهران شش واحد آلاینده دپوی پسماند در شهرستان ری روز گذشته با دستور مقام قضایی جمع آوری شد.

زهره عبادتی- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری – در تشریح خبر جمع آوری شش واحد آلاینده دپوی پسماند در بخش خاوران این شهرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰ واحد غیر مجاز دپوی پسماند در شهرستان ری جمع آوری شده است.

وی افزود: متاسفانه به دلیل عدم نظارت مدیران اجرایی پسماند بر مدیریت پسماند های خشک و پلاستیک، مراکز متعدد و آلاینده در این خصوص در شهرستان ری ایجاد شده که این موضوع آلودگی های زیادی در بخش هوا، آب و خاک را به همراه دارد.

عبادتی تاکید کرد: با مدیریت صحیح پسماندهای خشک و پلاستیک و انتقال آن ها به مراکز مجاز توسط شهرداری ها ضمن اینکه فرآیند بازیافت به صورت اصولی انجام خواهد شد، از فعالیت و انتشارآلودگی های محیط زیستی ناشی از فعالیت این مراکز غیرمجاز نیز کاسته می شود.

 پلمب واحد آلاینده در پاکدشت

در شهرستان پاکدشت نیز یک واحد آلاینده به دلیل بی توجهی به اخطاریه قانونی محیط زیست و تهدید علیه سلامت مردم از سوی محیط زیست این شهرستان پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.

محمودرضا سعیدپور – رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت – با اعلام این خبر تصریح کرد: پیرو شکایت مردمی واصله به این اداره در خصوص مزاحمت و آلایندگی یک واحد کارگاهی ریخته گری که فعالیت غیراصولی آن موجب تهدید علیه سلامت شهروندان شده بود، یگان حفاظت این اداره نسبت به بازدید و بررسی موضوع اقدام کرد. 

وی افزود: از آنجایی که این واحد در گشت و پایش های دوره ای این اداره شناسایی و اخطاریه قانونی دریافت کرده بود، پس از تایید آلودگی، اخطاریه پلمب واحد صادر و نسبت به جلوگیری از فعالیت این واحد اقدام شد. 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت در ادامه اظهار کرد: متصدی این واحد ملزم به جمع آوری و انتقال واحد به مکان مورد تایید محیط زیست شد و این اداره تا حصول نتیجه نهایی پیگیری لازم در این خصوص را به عمل خواهد آورد. 

سعیدپور در پایان از شناسایی ۳۴ واحد صنعتی، صنفی و کارگاهی جدید در پایش های صورت گرفته در مهرماه سالجاری خبر داد و خاطر نشان کرد: همزمان با فصل سرما و افزایش غلظت آلاینده های هوا، گشت های مستمر محیط زیست در این شهرستان فعال است و در صورت هر گونه تخلف آلاینده برخورد قانونی در اینخصوص انجام می شود./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا